Erklæring om Nykredit Realkredit A/S’ anvendelse af konti i pengeinstitutter for så vidt angår kapitalcenter C og Instituttet i øvrigt

I forbindelse med ændringer af modpartskriterier hos kreditvurderingsbureauet Standard & Poor’s har Nykredit Realkredit A/S den 7. januar 2013 offentliggjort tillæg til prospekt for udbud af realkreditobligationer vedrørende et antal kapitalcentre. Tillægget omhandler vilkår for Nykredit Realkredit A/S’ konti i pengeinstitutter.

For Nykredit Realkredit kapitalcenter C og Nykredit Realkredit Instituttet i øvrigt er der ikke udgivet prospekter. Nykredit Realkredit A/S skal derfor med nærværende selskabsmeddelelse erklære, at disse vilkår for Nykredits konti i pengeinstitutter også finder anvendelse for Nykredit Realkredit kapitalcenter C og Nykredit Realkredit Instituttet i øvrigt.

Ovennævnte vilkår for Nykredits konti i pengeinstitutter (prospekttillægget) kan ses i vedhæftede bilag: Tillæg nr. 2 til "Prospekt for udbud af realkreditobligationer udstedt ud af kapitalcenter D, G og I af 24. maj 2012".

Oplysningerne er endvidere tilgængelige på nykredit.dk.

Spørgsmål kan rettes til kommunikationsdirektør Nels Petersen på telefon 44 55 14 70 / 20 22 22 72.

Nykredit Realkredits anvendelse af konti i PI - kapitalcenter C og Intstituttet i øvrigt - 10 01 2013.pdf