RusForest AB blir observationsnoterat/RusForest AB receives observation status (4/13)

RusForest AB (”Bolaget”) publicerade den 7 januari 2013 ett pressmeddelande med information om att Bolaget utsett Indufor för oberoende likvidationsanalys samt kallelse till möte för obligationsinnehavarna. Enligt gällande regelverk kan ett bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm First North observationsnoteras om det föreligger osäkerhet kring Bolagets finansiella läge.

Med anledning av det ovan anförda beslutar NASDAQ OMX Stockholm AB att aktierna i RusForest AB (RUSF, ISIN-kod: SE0001732728) ska observationsnoteras. Aktierna observationsnoteras fr.o.m. idag den 11 januari 2013.

On January 7, 2013, RusForest AB (the “Company”) published a press release with information regarding notice to attend bondholder meeting and that Indufor had been appointment for independent liquidation analysis. The current rules of NASDAQ OMX Stockholm AB state that a company listed on First North can be given observation status if there is a material adverse uncertainty in respect of the Company’s financial position.

With reference to what is stated above NASDAQ OMX Stockholm AB has decided that the shares in RusForest AB (RUSF, ISIN Code: SE0001732728) will be given observation status. The shares will be given observation status with effect from today January 11, 2013.

För eventuella frågor om detta börsmeddelande vänligen kontakta Eva Norling eller Anna Jansson på telefon 08-405 60 00. / For further information concerning this exchange notice please contact Eva Norling or Anna Jansson, telephone + 46 8 405 60 00.