Land & Leisure A/S - Iværksættelse af aktietilbagekøb efter "Safe Harbour" metoden

Fondsbørsmeddelelse 2013/03

NASDAQ OMX København

Nikolaj Plads 6

14. januar 2013

Vedr.:  Land & Leisure A/S - Iværksættelse af aktietilbagekøb efter ”Safe Harbour” metoden

Land & Leisure A/S’ bestyrelse har besluttet at købe selskabets egne aktier tilbage i overensstemmelse med bemyndigelse givet på generalforsamlingen pr. 20.01.2011.

Land & Leisure A/S besidder pr. 14. januar 2013  2.371.599 stk. egne A-aktier á 3 kroner, svarende til 2,94 % af Land & Leisure A/S’ aktiekapital.

Formål

Formålet med aktietilbagekøbet er afdækning af koncernens incitamentsprogram samt tilpasning af selskabets kapitalstruktur. Der vil blive stillet forslag til selskabets ordinære generalforsamling om, at eventuelle overskydende aktier, som ikke anvendes til afdækning af selskabets incitamentsprogam, annulleres.

Tidshorisont

Aktietilbagekøbet løber i perioden fra og med den 14. januar 2013 til og med den 30. juni 2013. I denne periode vil Land & Leisure A/S købe op til maksimal værdi 5 mio. kroner i et aktietilbagekøbsprogram

efter bestemmelserne i EU’s forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003, den såkaldte ”Safe Harbour” metode, som værner børsnoterede selskabers bestyrelse og direktion imod overtrædelse af insiderlovgiv-ningen i forbindelse med aktietilbagekøb.

Vilkår for aktietilbagekøbet

• Land & Leisure A/S skal antage en finansiel rådgiver, som uafhængigt af og uden indflydelse fra Land & Leisure A/S træffet sine handelsbeslutninger og eksekverer aktietilbagekøbet inden for de offentliggjorte rammer. Land & Leisure A/S antager Danske Bank A/S som finansiel rådgiver og lead manager for tilbagekøbet.
  • Det maksimale vederlag, Land & Leisure A/S kan betale for aktier opkøbt under programmet, er 5 mio. kroner, og der kan maksimalt købes 2.000.000 stk. aktier svarende til 2,48 % af den nuværende aktiekapital i Land & Leisure A/S.
  • Tilbagekøbet må ikke ske til en aktiekurs, der overstiger den højeste af (i) aktiekursen på den senest uafhængige handel og (ii) den højeste foreliggende uafhængige tilbudskurs på NASDAQ OMX Copenhagen på handelstidspunktet.
  • Som følge af den lave likviditet i selskabets aktier har bestyrelsen i overensstemmelse med Safe Harbour forordningen besluttet at afvige grænsen om, at der ikke på en enkelt dag må købes mere end 25 % af den gennemsnitlige daglige mængde af selskabets aktier, der blev handlet på NASDAQ OMX Copenhagen i december 2012. Der vil således maksimalt på hver børsdag blive købt aktier i selskabet svarende til 50 % af den gennemsnitlige daglige mængde af selskabets aktier, der blev handlet på NASDAQ OMX Copenhagen i december 2012.
  • Rapporteringspligterne efter lovgivningen og reglerne for NASDAQ OMX Copenhagen skal opfyldes inden for de gældende frister.

Spørgsmål rettes til bestyrelsesformand Jørgen Bertelsen på tlf. 33 63 02 16.

Land & Leisure A/S

Steen Seitner                        Jørgen Bertelsen