Verkkokauppa.com tukee Mars One hanketta perustaa siirtokunta Mars-planeetalle

Verkkokauppa.com ja Mars One tulevat hakemaan yhdessä suomalaista astronauttia matkalle Mars-planeetalle vuonna 2023

Verkkokauppa.com Oyj, 2013-01-15 07:56 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Verkkokauppa.com on sopinut tukevansa Mars One -organisaatiota sen tavoitteessaan perustaa pysyvä ihmisasutus Mars-planeetalle vuonna 2023. Mars One -organisaation mielestä aurinkokunnan tutkimus on enemmänkin maailmanlaajuinen haaste, eikä vain yhden yksittäisen maan kunnianhimoinen tavoite. Mars One on ainutlaatuinen mahdollisuus juhlistaa yhtenäistä ihmiskuntaa.

Kuten Apollo-kuumatkoilla, ihmiskunnan matkalla Mars-planeetalle tulee olemaan kokonaisia sukupolvia innoittava vaikutus. Matka Mars-planeetalle voi tuntua mahdottomalta, mutta Mars One -organisaation tarkoitus on vahvistaa ihmiskuntaan uskoa, että kaikki on mahdollista. Mars One -projekti tulee lisäämään ymmärrystä aurinkokunnastamme, elämän syntymisestä sekä sijainnistamme maailmankaikkeudessa. Verkkokauppa.com ja Mars One tulevat tarjoamaan suomalaisille mahdollisuuden hakea mukaan Mars One -projektiin. Verkkokauppa.com tulee avaamaan suomalaisille palvelun, minkä kautta hakemukset Mars One -astronautiksi voidaan tehdä.

"Haluamme tarjota suomalaisille mahdollisuuden toteuttaa unelmansa. Jos jonkun unelma on tulla astronautiksi, nyt on aika olla hereillä. Tilaisuuksia hakea astronauttikoulutukseen Mars-matkalle ei tule usein. Onhan matkassa ja lopullisen rahoituksen saamisessa isot haasteensa, mutta niin oli ensimmäisessä kuumatkassakin. Mikäli joku suomalainen pääsee mukaan matkalle toivotamme hänelle hyvää ja turvallista yksisuuntaista matkaa", toteaa toimitusjohtaja Samuli Seppälä Verkkokauppa.comista.

Mars One on tuottoa tavoittelematon organisaatio joka vie ihmiskunnan Marsiin vuonna 2023. Ensimmäisten siirtokuntalaisten tehtävänä on perustaa pysyvä asumus jonka on tarkoitus myöhemmin kasvaa, kehittyä ja menestyä. Ennen ensimmäisten ihmisasukkaiden saapumista Marsiin on Mars One perustanut asuttavan ja kestävän asumuksen, jonka tehtävänä on vastaanottaa lisää astronautteja kahden vuoden välein. Toteuttaakseen tämän Mars One on kehittänyt tarkan ja realistisen suunnitelman perustuen olemassa olevaan teknologiaan. Suunnitelma on sekä taloudellisesti, että logistisesti mahdollista, yhteistyössä nykyisen avaruusteknologian toimittajien ja asiantuntijoiden kanssa. Mars One -projektiin ja suunnitelmiin voi käydä tutustumassa osoitteessa http://mars-one.com/en/

Samuli Seppälä
         Osto- ja toimitusjohtaja