IXONOSIN REKISTERÖINTIASIAKIRJA ON JULKAISTU

Helsinki, Suomi, 2013-01-21 15:35 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Ixonos Oyj          Pörssitiedote          21.01.2013 klo 16:35

Ixonos on tänään julkaissut Finanssivalvonnan on 17.1.2013 hyväksymän Ixonos Oyj:n ("Ixonos" tai "Yhtiö") arvopaperimarkkinalain mukaisen rekisteröintiasiakirjan ("Rekisteröintiasiakirja") sekä Ixonosin 16.1.2013 julkaisemaan osakeantiin ("Osakeanti") liittyvän arvopaperiliitteen ("Arvopaperiliite" ja yhdessä Rekisteröintiasiakirjan kanssa "Esite"). Rekisteröintiasiakirja sisältää tietoja Yhtiöstä sekä sen liiketoiminnasta ja taloudellisesta asemasta. Rekisteröintiasiakirja on voimassa 12 kuukautta sen hyväksymisestä. Arvopaperiliite sisältää tiivistelmän sekä tietoja Osakeannista.

Esite on sen koko voimassaoloajan saatavilla sähköisessä muodossa Yhtiön kotisivuilla osoitteessa http://investor.ixonos.com sekä painettuna Yhtiön pääkonttorista osoitteesta Ixonos Oyj, Hitsaajankatu 24, 00810 Helsinki sekä NASDAQ OMX Helsinki Oy:n palvelupisteestä Fabianinkatu 14, 00100 Helsinki Osakeannin ajan. Esite on julkaistu ja saatavana vain suomenkielisenä.

Yhtiön 17.1.2013 julkistama, Finanssivalvonnan Turret Oy Ab:lle ("Turret") antama pysyvä poikkeuslupa liittyen velvollisuuteen tehdä pakollinen julkinen ostotarjous, koskee vain Turretin merkintäsitoumuksen perusteella merkittyjä osakkeita. Yhtiön 17.1.2013 julkistamassa käyttöpääomalausunnossa tarkoitetussa tilanteessa, jossa kukaan muu kuin merkintäsitoumuksen ja -takauksen antajat ei merkitsisi Osakeannissa tarjottavia osakkeita, ei Turret käyttäisi merkintätakaustaan merkintätakaussitoumuksessa olevan varauman mukaisesti. Käyttöpääomalausuntoa muutetaan tämän johdosta siten, että tässä tilanteessa Yhtiö saisi annettujen merkintäsitoumuksien ja -takauksien perusteella tehdyistä merkinnöistä noin 1,5 miljoonaa euroa. Käyttöpääomalausunnon muu sisältö säilyy muuttumattomana ja lausunto kuuluu muutoksen jälkeen seuraavasti:

Uusi käyttöpääomaa koskeva lausunto

Yhtiön nykyinen käyttöpääoma ei tämän Esitteen päivämääränä riitä sen seuraavan 12 kuukauden tarpeisiin.

Yhtiön käyttöpääoma kuitenkin riittää Esitteen päivämääränä sen seuraavan 12 kuukauden tarpeisiin, mikäli Yhtiön kassavirta kehittyy Yhtiön laatimien ennusteiden ja suunnitelmien mukaisesti ja Osakeanti toteutuu täysimääräisenä. Ei kuitenkaan ole varmuutta siitä, että Yhtiö pystyy kaikissa olosuhteissa saavuttamaan rahoitussopimustensa mukaiset taloudellisten kovenanttien vähimmäisarvot, jolloin rahoittajilla on oikeus muun muassa luottojen ennenaikaiseen irtisanomismenettelyyn ja ehtojen uudelleenneuvotteluun.

Siinä tapauksessa, ettei Osakeanti toteudu täysimääräisenä, riittävät Yhtiölle Osakeannin osalta pelkästään annettujen merkintäsitoumuksien ja -takauksien perusteella tehdyistä merkinnöistä saadut varat kuluilla vähennettynä, noin 1,5 miljoonaa euroa, kattamaan Yhtiön käyttöpääoman tarpeet noin kuuden seuraavan kuukauden tarpeisiin edellyttäen, että Yhtiön kassavirta kehittyy Yhtiön laatimien ennusteiden ja suunnitelmien mukaisesti.

Siinä tapauksessa, ettei Yhtiön kassavirta kehity Yhtiön laatimien ennusteiden ja suunnitelmien mukaisesti tai Osakeantia ei merkitä täysimääräisesti eikä annettujen merkintäsitoumuksien ja -takauksien perusteella tehdyistä merkinnöistä saadut varat riitä kattamaan Yhtiön käyttöpääoman tarpeita, tulee syntynyt vaje kattaa lisärahoituksella ja muilla toimenpiteillä. Mahdollinen lisärahoitustarve suunnitellaan voitavan kattaa (i) käyttämällä Yhtiön hallituksella voimassa olevaa osakeantivaltuutusta, (ii) Yhtiön toimintojen lisätehostamisella ja uudelleenjärjestämisellä, (iii) suunniteltujen investointien toteuttamisen lykkäämisellä, (iv) Yhtiön liiketoimintojen ja omaisuuserien myynnistä saaduilla varoilla tai (v) edellä mainittujen keinojen yhdistelmillä. Osana Yhtiön käyttöpääoman tarpeen hallintaa Yhtiön johto on aloittanut neuvotellut rahoittajien kanssa mahdollisesta lisärahoituksesta. Yhtiön johto on luottavainen sen suhteen, että se pystyy kattamaan käyttöpääoman tarpeesta johtuvan mahdollisen lisärahoitustarpeen.

17.1.2013 julkaistu käyttöpääomaa koskeva lausunto

Siinä tapauksessa, ettei Osakeanti toteudu täysimääräisenä, riittävät Yhtiölle Osakeannin osalta pelkästään annettujen merkintäsitoumuksien ja -takauksien perusteella tehdyistä merkinnöistä saadut varat kuluilla vähennettynä, noin 2 miljoonaa euroa, kattamaan Yhtiön käyttöpääoman tarpeet noin kuuden seuraavan kuukauden tarpeisiin edellyttäen, että Yhtiön kassavirta kehittyy Yhtiön laatimien ennusteiden ja suunnitelmien mukaisesti.

IXONOS OYJ
Timo Leinonen
Talousjohtaja

Lisätietoja antaa:
Ixonos Oyj, Timo Leinonen, talousjohtaja, puh. 0400 793 073, timo.leinonen@ixonos.com.

Jakelu:

Ixonos_pörssitiedote_rekisteröintiasiakirja_julkaistu.pdf