Presentation av Rezidors resultat avseende fjärde kvartalet och helåret 2012

Rezidor Hotel Group publicerar resultatet för det fjärde kvartalet och helåret 2012 torsdagen den 14 februari 2013 klockan 08.30.

Rapporten presenteras av Rezidors VD och koncernchef Wolfgang M. Neumann tillsammans med vice VD och finansdirektör Knut Kleiven, under en kombinerad webbsändning och telefonkonferens samma dag klockan 10.00.

För att följa webbsändingen, besök www.investor.rezidor.com.

För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring:

Sverige: +46 (0)8 5051 3793
Sverige avgiftsfritt:0200 883 440
Storbritannien: +44 (0)20 7136 2051
Storbritannien avgiftsfritt:   0800 279 5004
Frankrike: +33(0)1 70 80 17 65
Frankrike avgiftsfritt: 0805 631 580
USA:+1 646 254 3365
USA avgiftsfritt:1877 280 2296
PIN: 6882214

En inspelning av webbsändningen kommer finnas tillgänglig på www.investor.rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group
Rezidor Hotel Group är ett de snabbast växande hotellföretagen i världen och ingår i Carlson Rezidor Hotel Group, en av världens tio största hotellkedjor. Rezidor har en portfölj som består av 438 hotell med över 96 000 rum i drift och under utveckling i 71 länder. Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt Club Carlsons bonusprogram för stamgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni. I september 2012 tecknade Rezidor ett strategiskt samarbetsavtal med Regent Hotels & Resorts för att utveckla och driva nya Regent-hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika.

I november 2006 noterades Rezidor på Stockholmsbörsen (REZT).
Carlson, ett privatägt, globalt hotell- och reseföretag med huvudkontor i Minneapolis, USA, är den största aktieägaren.

Huvudkontoret för Rezidors bolagsledning ligger i Bryssel, Belgien.
För mer information, besök: www.rezidor.com.

För mer information, kontakta:
Ebba Vassallo, Director Investor Relations, +32 2 702 9286, ebba.vassallo@carlsonrezidor.com
Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication, +32 2 702 9331, christiane.reiter@carlsonrezidor.com

Pressmeddelande PDF