Metsä Board on myynyt Alizayn tehtaan kiinteistön, koneet ja laitteet Ranskassa

Metsä Board Oyj Lehdistötiedote 23.1.2013

Metsä Board Oyj, joka kuuluu Metsä Groupiin, on myynyt Ranskassa sijaitsevan Alizayn tehtaan kiinteistön, koneet ja laitteet Conceil Général l’Eure:lle 22 miljoonalla eurolla.

Conceil Général l’Eure aikoo myydä Alizayn tehdasalueen sekä siellä olevat koneet ja laitteet edelleen yhdelle tai useammalle muulle toimijalle.

Alizayn omaisuuden myynti ei vaikuta Metsä Boardin liikevaihtoon, eikä sillä ole merkittävää vaikutusta operatiiviseen tulokseen. Myyntiin liittyen Metsä Board kirjaa noin 16 miljoonan euron positiiviset kertaluonteiset erät Paper and Pulp -liiketoiminta-alueen liiketulokseen. Kertaluonteisista eristä vuoden 2012 viimeisen neljänneksen liiketulokseen kirjataan 11 miljoonan euron arvonalentumisen peruutus IFRS5:n mukaisesti ja vuoden 2013 ensimmäisen neljänneksen liiketulokseen 5 miljoonaa euroa myyntivoittoa ja varausten peruutuksia.

Metsä Board lopetti Alizayn tehtaan sellutuotannon vuonna 2010 ja paperituotannon alkuvuonna 2012 osana yhtiön strategista rakennemuutosta paperin tuottajasta kannattavaksi kartonkiyhtiöksi.

METSÄ BOARD OYJ

Lisätietoja: