RESULTAT AF DET PLIGTMÆSSIGE KØBSTILBUD TIL AKTIONÆRER I JEUDAN A/S

Afgivelse af pligtmæssigt købstilbud

Den 27. december 2012 afgav William Demant Invest A/S ("Tilbudsgiver") et pligtmæssigt købstilbud ("Købstilbuddet") til aktionærerne i Jeudan A/S ("Selskabet") i henhold til § 2, stk. 1 i bekendtgørelse om overtagelsestilbud som følge af Tilbudsgivers aktieerhvervelse i Selskabet den 4. december 2012. Købstilbuddet var gældende fra den 27. december 2012 til den 24. januar 2013 kl. 16.00.

Resultat af Købstilbuddet

Aktionærer samlet besiddende 1.175 aktier i Selskabet har accepteret Købstilbuddet. Forud for Købstilbuddet havde Tilbudsgiver 4.408.052 aktier i Selskabet, hvorfor Tilbudsgiver nu besidder 4.409.227 aktier svarende til 41,6 % af aktiekapitalen i Selskabet. Afvikling af Købstilbuddet forventes at finde sted onsdag den 30. januar 2013.

Godkendelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Ifølge konkurrenceloven § 12 a er der tale om en fusion mellem Tilbudsgiver og Selskabet, og i den forbindelse kan det oplyses, at Tilbudsgiver den 18. januar 2013 modtog fusionsgodkendelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Ingen ændringer i Selskabets drift eller aktiviteter

Som tidligere kommunikeret ønsker Tilbudsgiver ikke at ændre på Selskabets drift eller aktiviteter og har ingen intentioner om at medvirke til, at Selskabets aktier slettes fra handel og officiel notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S. Med udgangspunkt i Tilbudsgivers opnåelse af bestemmende indflydelse den 4. december 2012, efter § 31, stk. 1 i lov om værdipapirhandel m.v., og den efterfølgende offentliggørelse af Købstilbuddet, har Tilbudsgiver mulighed for at konsolidere sin bestemmende indflydelse i Selskabet ved erhvervelse af yderligere aktieposter uden at afgive et nyt pligtmæssigt købstilbud.

Smørum, den 25. januar 2013

Yderligere information: