Micronic Mydata erhåller order på en direktritare LDI

Täby, 28 januari, 2013 - Micronic Mydata AB (publ), noterat på NASDAQ OMX Stockholm,
Small Cap: MICR, har idag erhållit order på en direktritare LDI 5s.

Laser Direct Imaging, LDI, är en
revolutionerande litografisk teknik. Tekniken möjliggör tillverkning
av avancerade substrat för elektronisk kapsling med en upplösning under 10 mikrometer.

Micronic Mydatas produktserie LDI 5s har utvecklats för att tillverka de mest avancerade substraten,
vilka används vid produktion och hopsättning av de mest avancerade halvledarchipen. Dessa chip
är en del av vår vardag och finns i allt från smarta telefoner till datorer och storbilds-TV. Systemet,
som är en produktionsfärdig maskin, beräknas levereras under första kvartalet 2014.

“Den här ordern är ett tydligt tecken på ett bredare erkännande från industrin av Micronic Mydatas
LDI-teknik”, kommenterar Lars Josefsson, VD och koncernchef på Micronic Mydata AB.

Micronic Mydata har arbetat med ledande aktörer inom industrin för att utveckla och förfina en produktionslösning för kostnadseffektiv produktion av avancerade substrat. De två utvärderings-
systemen ute i fält har visat sig vara av avgörande betydelse för att förhöja och förbättra plattformens konstruktion och för att visa prestanda i en integrerad tillverkningsmiljö.

För ytterligare information kontakta:
Lars Josefsson

lars.josefsson@micronic-mydata.com

Om Micronic Mydata AB
Micronic Mydata AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning till elektronikindustrin. Produkterna utgörs av mönsterritare, bestående av maskritare och direktritare, som används för tillverkning av fotomasker och substrat samt avancerad ytmonteringsutrustning. Mönsterritarna används av världens ledande elektronikföretag vid tillverkningen av halvledarkretsar, avancerad elektronisk kapsling och bildskärmar som används i surfplattor, smarta telefoner, TV och datorer. Ytmonteringsutrustningen används för ytmontering av elektroniska komponenter på kretskort och för stencilfri applicering av lodpasta på kretskort. Ytmonteringsutrustningen används av såväl stora som små tillverkare av elektronik inom bl a rymd-, flyg, energi-, dator- och telekomindustrin. Micronic Mydatas huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan www.micronic-mydata.com

293_S.pdf