TAKOMA OYJ:N VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET (LISÄYS)

Tampere, 2013-01-29 16:50 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

TAKOMA OYJ:N VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

Takoma Oyj:n 29.1.2013 klo 17:05 julkisemasta tiedotteesta olivat jääneet pois päätökset tiedot yhtiökokuksen hallitukselle antamista omien osakkeiden hankinnasta ja osakeantivaltuutuksesta. Tiedote yhtiökokuksen päätöksistä julkaistaan alla kokonaiuudessaan.

Takoma Oyj:n varsinainen yhtiökokous pidettiin tiistaina 29. tammikuuta 2013 Tampereella.

Yhtiökokous vahvisti esitetyn tilinpäätöksen 1.11.2011 - 31.10.2012 ja päätti siirtää emoyhtiön tilikauden tappion kertyneiden voittovarojen tilille vähennykseksi. Yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti, että osinkoa 31.10.2012 päättyneeltä tilikaudelta ei jaeta. Yhtiökokous myönsi vastuuvapauden hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle.

Takoma Oyj:n kuusijäseniseen hallitukseen valittiin entiset hallituksen jäsenet Juha Sarsama, Tapio Tommila, Harri Kumpu ja Thomas Rönnholm. Hallituksen uusiksi jäseniksi valittiin Harri Launonen ja Esa Pyöriä. Hallituksen jäsenille maksetaan palkkiota 1.500,- euroa kuukaudessa. Hallituksen jäsenelle, joka on yhtiöön tai sen kanssa samassa konsernissa olevaan yhtiöön työ- tai palvelussuhteessa, ei makseta palkkiota. Lisäksi yhtiökokous päätti, että hallituksen jäsenille maksetaan päivärahat ja matkakulut kulloinkin voimassa olevan verolainsäädännön mukaisesti.

Varsinaisiksi tilintarkastajiksi valittiin KHT Janne Rajalahti ja KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy päävastuullisena tilintarkastajanaan KHT Markku Launis. Tilintarkastajille maksetaan palkkio kohtuullisen laskun mukaan.

Lisäksi yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään omien osakkeiden hankkimisista seuraavalla tavalla: Hankittavien omien osakkeiden lukumäärä voi olla yhteensä enintään 1.500.000 osaketta, mikä ei ylitä kymmentä (10) % yhtiön kaikista osakkeista. Omia osakkeita voidaan valtuutuksen nojalla hankkia vain vapaalla omalla pääomalla. Omia osakkeita voidaan hankkia hankintapäivänä NASDAQ OMX Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä muodostuvaan hintaan tai muuten markkinoilla muodostuvaan hintaan. Hallitus päättää, miten omia osakkeita hankitaan. Omia osakkeita voidaan hankkia muuten kuin osakkeenomistajien omistamien osakkeiden suhteessa (suunnattu hankkiminen). Valtuutus on voimassa kahdeksantoista (18) kuukautta päätöksestä eli 29.7.2014 asti.

Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään osakeannista sekä osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:ssä tarkoitettujen osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta seuraavasti: Valtuutuksen nojalla annettavien osakkeiden lukumäärä voi olla yhteensä enintään 20.000.000 uutta 0,06 euron nimellisarvoista osaketta. Hallitus päättää kaikista osakeannin ja osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisen ehdoista. Valtuutus koskee sekä uusien osakkeiden antamista että omien osakkeiden luovuttamista. Osakeanti ja osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antaminen voi tapahtua osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen (suunnattu anti). Valtuutus on voimassa 29.1.2015 asti.

Hallitus piti järjestäytymiskokouksensa heti yhtiökokouksen jälkeen ja valitsi keskuudestaan puheenjohtajaksi Juha Sarsaman ja varapuheenjohtajaksi Tapio Tommilan.

TAKOMA OYJ

Ari Virtanen