Aktia Oyj:n nimitysvaliokunnan ehdotukset varsinaiselle yhtiökokoukselle 2013

Aktia Oyj
30.1.2013 klo 12.30

Aktia Oyj:n nimitysvaliokunta ehdottaa 9.4.2013 pidettävälle Aktia Oyj:n varsinaiselle yhtiökoukselle, että vuoden 2013 varsinaisessa yhtiökokouksessa erovuorossa olevat hallintoneuvoston jäsenet Agneta Eriksson, Erik Karls, Clas Nyberg, Gunvor Sarelin-Sjöblom, Jan-Erik Stenman, Maj-Britt Vääriskoski, Leif Wallin, Bo-Gustav Wilson ja Ann-Marie Åberg valitaan uudelleen ja että uusiksi jäseniksi valitaan varatuomari Mikael Aspelin ja valtiotieteen maisteri Stefan Mutanen. Kaikkien toimikaudeksi ehdotetaan kolmea vuotta. Hallintoneuvoston jäsenten lukumääräksi ehdotetaan näin ollen 33 jäsentä.

Nimitysvaliokunta ehdottaa, että hallintoneuvoston jäsenten vuosipalkkiot pysyvät samoina kuin vuotta aiemmin. Ehdotettavat vuosipalkkiot ovat

• puheenjohtaja, 21 500 euroa
  • puheenjohtaja, 9 500 euroa
  • jäsen, 4 200 euroa.

Nimitysvaliokunta ehdottaa, että se osuus vuosipalkkiosta (brutto), joka tulee käyttää Aktia Oyj:n A-osakkeiden ostamiseen, nostetaan 25 prosenttiin (2012: 20 %).

Lisäksi nimitysvaliokunta ehdottaa 500 euron kokouspalkkiota jäsentä kohti sekä matka- ja majoittumiskustannusten korvaamista ja päivärahan maksamista valtion matkustussäännön mukaisesti.

Nimitysvaliokunta ehdottaa yhtiökokoukselle, että tilintarkastajaksi valitaan KHT-yhteisö KPMG Oy Ab ja vastaavaksi tilintarkastajaksi KHT Jari Härmälä. Tilintarkastajan palkkio ehdotetaan maksettavaksi laskun perusteella.

Aktia Oyj:n yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti nimitysvaliokunta valmistelee yhtiön hallintoneuvoston jäseniä, tilintarkastajaa/tilintarkastajia sekä näiden palkkioita koskevat päätösehdotukset varsinaiselle yhtiökokoukselle. Nimitysvaliokunta koostuu yhtiökokousta edeltävän kalenterivuoden 1. marraskuuta vallinneen tilanteen mukaan kolmen suurimman osakkeenomistajan edustajista sekä hallintoneuvoston puheenjohtajasta.

AKTIA OYJ

Lisätietoja: