YIT laajentaa toimintaansa isännöinti- ja kiinteistöhuoltoon Donin Rostovissa Venäjällä

Helsinki, 2013-01-30 10:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

YIT-konsernin venäläinen tytäryhtiö, YIT DON, on ostanut isännöinti- ja kiinteistöhuoltopalveluja tarjoavan UK Vestan Donin Rostovissa Etelä-Venäjällä. Kauppa astui voimaan joulukuussa 2012. Kaupan jälkeen yhtiön uusi nimi on YIT Don Service. Huoltoyhtiön palveluksessa on tällä hetkellä 10 työntekijää. Henkilöstömäärä tulee nousemaan jo tämän vuoden aikana uusien huoltokohteiden myötä.

Tällä hetkellä YIT Don Service vastaa YIT Donin rakentaman Zapadnaja zvezda -asuinkorttelin isännöinnistä ja kiinteistöhuollosta. Tulevaisuudessa YIT Don Service isännöi ja huoltaa kaikkia YIT-konsernin venäläisen tytäryhtiön, YIT Donin, rakentamia uusia asuintalokohteita Donin Rostovissa.

”Nykyaikaiset energiatehokkaat asuintalot edellyttävät asiantuntevaa kiinteistöhuoltoa. Isännöinti- ja kiinteistöhuoltoyhtiön hankinnan ansiosta voimme tulevaisuudessa tarjota asiakkaillemme entistä korkeatasoisempia nykyvaatimuksiin vastaavia palveluita asunnon oston jälkeiseen vaiheeseen. Uutena palveluna on esimerkiksi mahdollisuus hoitaa asuntokohtaiset maksut yhtiön internetsivustolla”, toteaa YIT Donin pääjohtaja Andrei Shumejev.

Lisätietoja:
Andrei Shumejev, pääjohtaja, YIT DON, andrey.shumeyev@yit.ru, puh. +7 863 300 0630
Teemu Helppolainen, liiketoimintaryhmän johtaja, Moscow and Russian Regions, teemu.helppolainen@yit.ru, puh. +7 915 316 8216

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT DON on YIT-konsernin tytäryhtiö, joka rakentaa asuintaloja kansainvälisen YIT Koti -palvelukonseptin mukaisesti Donin Rostovissa Etelä-Venäjällä Azovanmeren tuntumassa. Vuonna 2007 perustettu YIT DON on rakentanut yli miljoonan asukkaan Donin Rostoviin kerrostalokompleksit Aelita, Zapadnaja zvezda ja Molodjozhnyj (ensimmäiset kaksi taloa) ja rakentaa parhaillaan kolmea asuintalokohdetta keskeisille paikoille. YIT DON:n Aelita-kerrostalo palkittiin vuoden 2010 parhaana asuinrakennuskohteena vuotuisessa kiinteistöalan ”Realtor of the Year on the South Russia” -kilpailussa. www.yitdon.ru