Storaktionærmeddelelse

I henhold værdipapirloven §29 afgives hermed meddelelse om, at Lind Invest A/S, Værkmestergarde 3, 2, DK-8000 Aarhus, Danmark dags dato har meddelt banken, at de har erhvervet aktier i  BankNordik P/F, således at Lind Invest A/S nu besidder 1.000.000 aktier i BankNordik P/F, svarende til 10,0% af aktiekapitalen og 10,0% af stemmerettighederne.

” Vi er tilfredse med, at Lind Invest har valgt at investere betydeligt i banken, og byder ham velkommen som ny storaktionær i BankNordik”, udtaler Klaus Rasmussen, bestyrelsesformand i BankNordik P/F. ”Vi er kommet godt på plads med integrationen af de tilkøbte aktiviteter i Danmark, hvor vi har strømlinet forretningen med henblik på at styrke vores konkurrenceevne yderligere. Det er derfor tilfredsstillende, at en investor med indsigt i den danske banksektor viser os tillid."

Yderligere oplysninger:

Klaus Rasmussen, bestyrelsesformand, tlf +45 61 33 72 43

Janus Petersen, administrerende direktør, tlf +298 330 340

Investor Relations: ir@banknordik.fo, tlf +298 330 330

BankNordik blev stiftet for over 100 år siden på Færøerne. Koncernen har bankaktiviteter i Danmark og Grønland og på Færøerne og forsikringsaktiviteter på Færøerne og i Island. Koncernen har 180.000 kunder, en balance på DKK 18 mia. og 530 medarbejdere. Banken er underlagt det danske finanstilsyn og er børsnoteret på NASDAQ OMX. www.banknordik.dk.