ALK offentliggør årsrapport for 2012

København, 2013-02-05 08:48 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

ALK gjorde i 2012 fremskridt med sin forsknings- og udviklingspipeline og med salget af flere nye produkter. Også fremdrift under partnerskaberne i Nordamerika og Japan bidrog til, at ALK tog væsentlige skridt mod målet om at globalisere allergivaccination.

De finansielle resultater blev påvirket af udfordrede markeder i Europa med lav eller negativ markedsvækst.

Den samlede nettoomsætning udgjorde DKK 2.345 mio. (2.348). Det primære driftsresultat før afskrivninger (EBITDA) før særlige poster blev DKK 306 mio. (406).

Bestyrelsen indstiller til generalforsamlingen, at der udbetales et udbytte på DKK 5 pr. aktie.

Se side 3 i vedlagte årsrapport for 2012 for årets hovedpunkter.

Audiocast
ALK afholder i dag kl. 13.00 (CET) et informationsmøde for institutionelle investorer og analytikere, hvor adm. direktør Jens Bager og finansdirektør Flemming Pedersen frem­lægger resultater og forventninger samt besvarer spørgsmål. Mødet audiocastes i en telefonkonference på www.alk-abello.com/investor.

Deltagere i telefonkonferencen bedes ringe ind senest kl. 12.55 (CET). Danske deltagere skal ringe på tlf. 7026 5040, mens internationale deltagere skal ringe på tlf. +44 20 8817 9301. Telefonkonferencen kan også følges live på hjemmesiden, hvor den tilhørende præsentation vil være tilgængelig kort før start.

ALK-Abelló A/S

Jens Bager
Adm. direktør

For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Jens Bager, adm. direktør, tlf. 4574 7576
Investor Relations: Per Plotnikof, tlf. 4574 7527, mobil 2261 2525