GN Netcom afhænder Hello Direct Inc. for at øge fokus på kerneforretningen

København, 2013-02-05 20:20 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- GN Netcom har i dag indgået en endelig aftale om afhændelse af virksomhedens direkte salgskanal i Nordamerika, Hello Direct Inc. Afhændelsen sker som resultat af GN Netcoms strategiske valg om at fokusere på sine kernekompetencer – at være en innovativ virksomhed inden for lydprocessering og bringe innovative headsets og speakerphones på markedet gennem samarbejde med ledende distributører og forhandlere. Afhændelsen færdiggør GN Netcom's overgang til at blive en forretning med udelukkende indirekte salgskanaler efter flere år med en kombineret forretningsmodel i visse markeder.

Køberen af Hello Direct Inc., Synergy Communications Management, er ejet af Dottie O’Daniel, som med succes har iværksat og styret en anden direkte salgskanal inden for håndfri telekommunikationsudstyr, Call One, med imponerende vækst, lønsomhed og kundeservice. Call One har betydelig erfaring på det nordamerikanske marked og er aktuelt en vigtig strategisk samarbejdspartner for GN Netcom. Medarbejderne i Hello Direct Inc. vil fortsætte under det nye ejerskab, og Hello Direct Inc. vil fortsat fokusere på samarbejdet med GN Netcom og Jabra produkter.

Afhændelsen har ikke væsentlig betydning for GN Netcoms finansielle resultater for 2013.

GN Netcoms CEO, Mogens Elsberg, udtaler: ”Det er en fornøjelse at offentliggøre Synergy Communication Management som køber af Hello Direct Inc., da det betyder, at vækstambitioner, medarbejdere og kompetencer fastholdes under det nye ejerskab. Afhændelsen vil styrke vores salg af Jabra produkter i Nordamerika, og det gør det muligt for vores amerikanske organisation at placere al fokus på potentialet for håndfrie løsninger til Contact Centers og kontorer og ikke mindst på det hurtigt voksende Unified Communications marked”.

Dottie O’Daniel, CEO for Synergy Communications Management, udtaler: ”Hello Direct, Inc. er et perfekt match til vores strategi og markedserfaring. Akkvisitionen repræsenterer en mulighed for stærk vækst i en industri, som vi er særlig godt bekendt med. Ledelsen i vores forretning er begejstrede for potentialet for medarbejderne i Hello Direct, for de nuværende kunder og for udsigten til nye og styrkede strategiske partnerskaber”.

For yderligere information kontakt venligst:

Michael Bjergby

Director – IR, Communications, CSR & Treasury

GN Store Nord A/S

Medd 4 GN Netcom afhænder Hello Direct Inc for at fokusere på sin kerneforretning.pdf