Ålandsbanken Abp: Osakkeenomistajat, jotka edustavat yli kymmenesosaa kaikista osakkeista, vaativat ylimääräisen yhtiökokouksen pitämistä

Mariehamn, 2013-02-11 15:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Ålandsbanken Abp             Pörssitiedote     klo 16.00

Ålands Ömsesidiga Försäkringsbolag, Hamnia Ab, Ömsens Miljö-Invest Ab, Ömsens Samhälls-Invest Ab, Ömsens Teknologi-Invest Ab, Ömsens IT-Invest Ab, Redarnas Ömsesidiga Försäkringsbolag, Försäkringsaktiebolaget Liv-Alandia ja Försäkringsaktiebolaget Alandia ovat yhteisellä kirjelmällä, joka on saapunut Ålandsbankenille 7. helmikuuta 2013, vaatineet Ålandsbankenin hallitusta kutsumaan koolle ylimääräisen yhtiökokouksen seuraavasti:

”...för att behandla ett förslag att ändra bankens bolagsordning på så sätt att rösträttsbegräsningen i bolagsordningens § 7 och åldersbegränsningen för styrelsemedlem i bolagsordningens § 11 avlägsnas från bolagsordningen.” (...käsittelemään ehdotusta pankin yhtiöjärjestyksen muuttamisesta siten, että yhtiöjärjestyksen 7 §:ssä oleva äänioikeusrajoitus ja yhtiöjärjestyksen 11 §:ssä oleva hallituksen jäsenen ikärajoitus poistetaan yhtiöjärjestyksestä.)

Edellä mainitut osakkeenomistajat edustavat yhdessä yli kymmenesosaa Ålandsbankenin kaikista osakkeista.

Kysymys yhtiöjärjestyksen muuttamisesta siten, että 11 §:stä poistetaan määräys, jonka mukaan 67 vuotta täyttänyt henkilö ei ole vaalikelpoinen hallituksen jäseneksi, otetaan käsiteltäväksi ylimääräisessä yhtiökokouksessa 5. maaliskuuta 2013. Kutsu tähän ylimääräiseen yhtiökokoukseen on toimitettu 1. helmikuuta 2013.

Ålandsbankenin hallitus on päättänyt, että kysymys yhtiöjärjestyksen 7 §:ssä olevan äänioikeusrajoituksen poistamisesta, otetaan käsiteltäväksi Ålandsbankenin varsinaisessa yhtiökokouksessa 18. huhtikuuta 2013. Edellä mainittujen osakkeenomistajien pyynnön johdosta kutsu varsinaiseen yhtiökokoukseen toimitetaan viimeistään 8. maaliskuuta 2013.

Lisätietoja:

Peter Wiklöf, toimitusjohtaja ja konserninjohtaja Ålandsbanken Abp, puh. 040 512 7505