Nollaenergiakonseptilla toteutettavan palvelutalo Onnelanpolun harjannostajaiset Lahdessa tiistaina 19.2. klo 13:45

Helsinki, 2013-02-15 08:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- YIT OYJ                             KUTSU TIEDOTUSVÄLINEILLE        15.2.2013 klo 9:30

NOLLAENERGIAKONSEPTILLA TOTEUTETTAVAN PALVELUTALO ONNELANPOLUN HARJANNOSTAJAISET LAHDESSA TIISTAINA 19.2. KLO 13:45

Tervetuloa Energiatalo Onnelanpolun harjannostajaisiin tiistaina 19.2. klo 13.45 alkaen. Harjannostajaisohjelman paikkana on Ravintola Wanha Herra, Laaksonkatu 17, Lahti.

Innovatiivisia energiaratkaisuja ja uudenlaista palvelukonseptia edustava palvelutalohanke on edennyt harjannostajaisvaiheeseen.

Työkohteeseen on mahdollisuus tutustua ennen harjannostajaisohjelmaa klo 13:00 – 13:45 välisenä aikana. Työmaan osoite on Harjulankatu 5, sisäänkäynti on opastettu.

Median edustajille on varattu mahdollisuus kysymyksiin ja haastatteluihin harjannostajaisten yhteydessä sekä kuvauksiin työmaakäynnin aikana.

Lahden Paavolan kaupunginosaan sijoittuva asuin- ja palvelurakennushanke Onnelanpolku käsittää 228 ikäihmisille suunnattua asuntoa sekä 103 autopaikan pysäköintilaitoksen. Laajuudeltaan 16 335 br-m2 käsittävän hankkeen rakennustyöt valmistuvat kokonaisuudessa kesäkuun lopussa 2014.

Palvelutalo Onnelanpolku on suuren mittakaavan energiatalohanke, joka vastaa energiatehokkuustasoltaan lähes nollaenergiarakentamista. YIT Rakennus Oy ja YIT Kiinteistötekniikka Oy vastaavat mittavan hankkeen toteutuksesta kokonaisvastuurakentamisen mallilla (KVR).

Lisätietoja:
Jukka Pohjola, aluejohtaja, Talonrakennus, YIT Suomen rakentamispalvelut, puh. 0400 216 618, jukka.pohjola@yit.fi
Sanna Mäkinen, toiminnanjohtaja, Lahden vanhusten asuntosäätiö, puh. 0400 543 828, sanna.makinen@lvas.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, yli 25 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2012 YIT:n liikevaihto oli noin 4,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Lahden vanhusten asuntosäätiö (LVAS) on jo vuodesta 1963 toiminut Lahden alueella ikäihmisten ja erityisryhmien vuokra- ja palveluasumisen sekä palveluiden tuottajana. Säätiö tarjoaa asuntoja yli 55-vuotiaille ja pyrkii toiminnallaan edistämään ja tukemaan ikääntyvän kansalaisen hyvää kotona asumista. www.lvas.fi