Bokslutskommuniké 2012, Svensk Hypotekspension Fond 1 AB (publ)

Stockholm, 28 februari 2013

Från och med idag kl. 14.00 finns bolagets bokslutskommuniké för 2012 tillgänglig på bolagets hemsida www.shpfond1.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Tomas Huuva, CFO på Svensk Hypotekspension AB
08-586 160 08
tomas.huuva@hypotekspension.se

Lennart Grabe, VD på Svensk Hypotekspension AB
lennart.grabe@hypotekspension.se

Om Svensk Hypotekspension Fond 1 AB (publ)
Svensk Hypotekspension Fond 1 AB (publ) är ett svenskt aktiebolag vars syfte är begränsat till att äga en lånestock bestående av Hypotekspension® och att administrera de obligationer som bolaget ger ut. Obligationerna är noterade på Nasdaq OMX. Bolaget ägs till 100 % av Svensk Hypotekspension AB som tillhandahåller tjänster för drift och förvaltning.

Om Svensk Hypotekspension AB
Svensk Hypotekspension är ett oberoende svenskt företag med starka ägare och en långsiktig strategi. Företaget erbjuder Hypotekspension®, ett hypotekslån som innebär att människor över 60 år garanteras trygga villkor för att kunna använda värdestegringen i sin bostad till en ökad ekonomisk handlingsfrihet. Hypotekspension® har ingen tidsbegränsning och innebär ingen risk för privatekonomin eftersom kunderna erbjuds en så kallad skuldfrigaranti. Denna garanti följer internationella regler och innebär att kunden aldrig kan bli skyldig mer än vad en försäljning av bostaden inbringar. Svensk Hypotekspension hade vid årsskiftet 2012/2013 cirka 4 500 kunder och en total lånestock på cirka 1 400 miljoner kronor.

SVENSK HYPOTEKSPENSION FOND 1 AB (publ) Bokslutskommuniké 2012.pdf