Højgaard Holding A/S årsrapport 2012

Bestyrelsen for Højgaard Holding A/S har i dag behandlet og godkendt årsrapporten for 2012, som følger nedenfor i sin helhed og med følgende resume.

Resumé

• Højgaard Holding koncernens omsætning blev 5,3 mia. DKK, hvilket er på niveau med den udmeldte forventning og 5 % højere end året før.
  • MT Højgaard koncernens resultat før skat blev et underskud på 512 mio. DKK mod et underskud på 335 mio. DKK året før, og den realiserede resultatgrad (før skat-margin) blev -5,3 % mod -3,6 % i 2011. Den realiserede resultatgrad er på niveau med den senest udmeldte forventning for året, som var i niveauet -5 %. Det stærkt utilfredsstillende resultat skyldes især en dårlig indtjening i MT Højgaard A/S, der bl.a. er påvirket af svag lønsomhed og forøgede hensættelser på såvel igangværende, som tidligere afleverede projekter, samt omkostninger til restrukturering og fratrædelser. MT Højgaard A/S dattervirksomheder har samlet set levet op til forventningerne og bidraget positivt til indtjeningen.
  • Højgaard Holding koncernens samlede resultat før skat blev et underskud på 264 mio. DKK mod et underskud på 170 mio. DKK året før. Den realiserede resultatgrad (før skat-margin) er på -5,0 % mod -3,3 % i 2011. Den realiserede resultatgrad er på niveau med senest udmeldte forventning, som var i niveauet -5 %.
  • Højgaard Holding koncernens resultat efter skat blev et underskud på 268 mio. DKK mod et underskud på 133 mio. DKK i 2011.
  • For 2013 forventes en omsætning i niveauet 3,8 mio. DKK med et lille positivt resultat før skat, hvilket dog kan blive påvirket både positivt og negativt af udfaldet af større tvistsager i MT Højgaard
  • Der stilles ikke forslag om udbytte for 2012.

Højgaard Holding A/S

Helge Israelsen                                                   Ditlev Fløistrup
Bestyrelsesformand                                              Adm. direktør

Kontaktpersoner: