ZetaDisplay tecknar avtal med Lantmännen-koncernen

Sverige, 2013-03-06 10:05 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay fortsätter att nå framgång med sin försäljning. Nu senast genom att skriva ramavtal med Lantmännen, som avser hela deras koncern, avseende ZetaDisplays medieplattform för Digital Signage och Internkommunikation. Lantmännen kommer tillhandahålla en lösning för samtliga sina verksamheter.

Avtalet innebär en lösning där Lantmännen snabbt kan nå ut med både lokal och central kommunikation till sina anställda, främst till dem som befinner sig i produktionsmiljö. Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, maskin, energi och lantbruk. Koncernen ägs av 33 500 svenska lantbrukare, har fler än 10 000 anställda, är verksam i 22 länder och omsätter 36,5 miljarder kronor.

– Vi är glada att vi fått ett avtal gällande digitala informationsskärmar på plats. Syftet med dem är att nå ut med viktig och snabb information till framförallt medarbetare inom produktionen som inte har tillgång till en egen arbetsdator. Vi ser skärmarna som ett bra komplement till intranät, medarbetartidning och våra ledare, som givetvis är vår absolut viktigaste kommunikationskanal, säger Ulrika Ekström, tf kommunikationschef.

ZetaDisplay befinner sig i en expansiv fas och har positionerat sig på marknaden genom att kunna påvisa märkbart förbättrad kundkommunikation och ökad försäljning för sina kunder med hjälp av bolagets medieplattform för Digital Signage.

- Jag är väldigt glad för vårt samarbete med Lantmännen. I och med detta avtal börjar vi också se frukterna av vår strategiska satsning på att erbjuda vår medieplattform i ett internationellt perspektiv med vår ambition att sätta standarden även utanför Norden, säger Leif Liljebrunn, CEO ZetaDisplay AB (publ).

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den nordiska marknaden. Bolaget har ca 40 anställda och dotterbolag i Danmark, Norge och Finland.

Vid frågor kontakta:
ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn
leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Om Lantmännen
Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom lantbruk, maskin, energi och livsmedel. Exempel på våra varumärken är AXA, Kungsörnen, Kronfågel, GoGreen, Hatting, Schulstad och Gooh. Vi ägs av 33 500 svenska lantbrukare, har fler än 10 000 anställda, har närvaro i 22 länder och omsätter 36,5 miljarder kronor. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela kedjan så kan vi ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: http://www.lantmannen.com

ZetaDisplay i korthet

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den nordiska marknaden. Bolaget har en nära koppling till forskning på området och kan påvisa märkbart ökad försäljning och nöjdare konsumenter.

ZetaDisplay erbjuder en komplett medieplattform för Digital Signage som omfattar mjukvara, tjänster samt digitala system. Bolagets medieplattform möjliggör för kunderna att enkelt producera budskap samt säkerställa att en stor mängd kommunikation visas på rätt bildskärmar vid rätt tillfälle. Medieplattformen driftas och övervakas centralt av bolaget. Distributionen av media och spellistor till bildskärmar i butiker och serviceställen är internetbaserad. Styrning och kontroll av kommunikationen hanteras av såväl bolaget som kunder genom webbaserade gränssnitt som nås i molnet via Internet. Bolaget utför medieproduktion samt tillhandahåller mallverktyg som möjliggör för kunden att själv skapa innehåll. I helhetslösningen ingår även analys, rådgivning och projektledning, samt att ombesörja installation av digitala bildskärmar och kommunikationsutrustning på plats hos kund.

Bolagets medieplattform används inom en rad branscher, bland annat bygg-, elektronik-, sport-, konfektions- och dagligvaruhandeln, samt bank, restaurang och annan servicehandel. Exempel på kunder är ICA, Euromaster, Alko, Volkswagen, Shell, KotiPizza, Carlsberg, Team Sportia, SJ, Panasonic, Bilia mfl.

ZetaDisplay har närmare 40 anställda. Huvudkontoret finns i Malmö och dotterbolag i Danmark, Norge och Finland. Aktien handlas från och med 4 april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier, med kortnamnet ZETA.

Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag och likviditetsgarant är Pareto Öhman.

Mer information finns på http://www.zetadisplay.se