Georgette Schlick luopuu SBS Broadcastingin toimitusjohtajan tehtävästä

Sanoma Oyj, Sijoittajauutinen, 7.3.2013 klo 20.20

Sanoman Hollannissa omistaman televisioyhtiön SBS Broadcastingin hallitus ilmoitti tänään toimitusjohtaja Georgette Schlickin luopuvan paikastaan 7.3.2013. SBS:n hallitus aikoo nimittää Nelonen Median liiketoimintajohtaja Hans Edinin yhtiön väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi.

Päätös Georgette Schlickin lähdöstä on tehty hyvässä yhteisymmärryksessä ja sen takana ovat molemmat osakkeenomistajat Sanoma ja Talpa. SBS:n hallitus kiittää Georgette Schlickiä hänen panoksestaan yhtiön kehittämisessä.

Haku uuden toimitusjohtajan palkkaamiseksi alkaa välittömästi.

SBS Broadcastingin hallitus aikoo nimittää Hans Edinin SBS:n vt. toimitusjohtajaksi. Edin toimii tällä hetkellä Sanoman Suomessa omistaman Nelonen Median liiketoimintajohtajana. Nelonen Media on kehittyvä ja kasvava sähköinen monimediatalo, joka tarjoaa monipuolisia viihdesisältöjä television, radion ja onlinen välityksellä.

Johtaja Pia Kalsta ottaa vastuulleen väliaikaisesti Nelosen vt. liiketoimintajohtajan tehtävät.

SBS Broadcasting B.V. (SBS) operoi Hollannissa kolmea televisiokanavaa noin 20 % markkinaosuudella. Lisäksi SBS:ään kuuluu julkaisu- ja tuotantoyhtiöitä. SBS:n omistavat Sanoma (67 %) ja mediayhtiö Talpa (33 %).

Hanna Johde, viestintäjohtaja, Sanoma
hanna.johde@sanoma.com, 0406738977

Sanoma.com

Sanoma innostaa, jakaa tietoa ja yhdistää. Sanoma on kuluttajamediaan ja oppimiseen keskittyvä johtava, eurooppalainen konserni. Tuomme päivittäin tietoa, elämyksiä, oppimiskokemuksia ja viihdettä miljoonille ihmisille. Palveluksessamme on yli 10 000 ammattilaista noin 20 maassa. Vuonna 2012 konsernin liikevaihto oli 2,4 miljardia euroa. Sanoman osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.