Verkkokauppa.com on Suomen tunnetuin suomalainen verkkobrändi

Verkkokauppa.com Oyj, 2013-03-12 09:28 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Verkkokauppa.com Oyj on Taloustutkimus Oy:n mukaan Suomen kolmanneksi tunnetuin verkkobrändi Googlen ja Facebookin jälkeen. Tutkimus tehtiin kahdessa osassa ja ensimmäisessä osassa mitattiin brändien spontaania tunnettuutta. Verkkokauppa.com on kaikista brändeistä (184 kpl) kolmanneksi tunnetuin heti Googlen ja Facebookin jälkeen.

Maaliskuussa 21-vuotta täyttäneen, ja nyt siis Suomen tunnetuimman suomalaisen verkkobrändin Verkkokauppa.comin myynti kasvoi  +18 % vuonna 2012. Kodinelektroniikan markkinat Suomessa kasvoivat +8% vuonna 2012.

"On hienoa huomata, että pitkäjänteinen työ brändinrakennuksen parissa on tuottanut näin hyvää tulosta. Kolmas sija heti Googlen ja Facebookin jälkeen on mielestäni erittäin hyvä sijoitus. Haluamme jatkossakin olla ykkösostopaikka suomalaisille verkko-ostoksia tekeville asiakkaille. Vahva tunnettuus antaa hyvät edellytykset verkkokaupan kehittämiselle, mutta asettaa myös painetta pitää verkkokaupan palvelut, valikoima ja toimitukset ajan tasalla, voidaksemme täyttää asiakkaiden odotukset" toteaa Verkkokauppa.comin webmyynti- ja markkinointijohtaja Esa Hjerppe.

Verkkokauppa.comin liikevaihto kasvoi +18% vuonna 2012 ollen 225 M eur. Asiakkaiden ostokäyttäytymisen siirtyminen verkkoon näkyi voimakkaasti Verkkokauppa.comissa ja kävijämäärät kasvoivat vuoden takaisesta 27%. Verkkomyynnin kehitys kiihtyi loppuvuotta kohden ja oli erityisen voimakasta viimeisellä kvartaalilla.

Samaan aikaan Verkkokauppa.com myymälöiden asiakasmäärät kehittyivät +20% vuonna 2012. Verkkokauppa.com Jätkäsaaren myymälä on Suomen suurin kodintekniikan myymälä pinta-alassa, kävijämäärissä ja myös myynnissä.

"Jätkäsaaren megamyymälä houkutteli ennätysmäärän asiakkaita vuonna 2012. Erityisesti kesällä korostui turistien osuus kävijöissä. Turistit olivat kiinnostuneita näköalatasanteesta ja katolla olevasta MiG-21BIS-hävittäjästä. Jätkäsaaren myymälä on Euroopan suurin kodintekniikan myymälä. Meille pääsee helposti autolla, kävellen, pyörällä tai raitiovaunuilla 6T ja 9. Myös Tampereella ja Oulussa kävijämäärät ovat kasvaneet tasaisesti koko vuoden" kuvailee Verkkokauppa.comin myyntijohtaja Markus Pätilä.

Esa Hjerppe
         Webmyynti- ja markkinointijohtaja