KONECRANES TOIMITTAA BRASILIALAISELLE TELAKALLE YHDEN MAAILMAN SUURIMMISTA TELAKKAPUKKINOSTUREISTA

Konecranes sai maaliskuussa 2013 merkittävän telakkapukkinosturitilauksen brasilialaiselta Estaleiro Enseada do Paraguaçu (“EEP”) -telakalta. Uusinta teknologiaa edustava telakkapukkinosturi on yksi maailman suurimmista ja otetaan käyttöön vuoden 2014 heinäkuussa. Tilaus on jatkoa aiemmille Konecranes-telakkapukkinostureiden toimituksille Brasiliaan, jossa on rakenteilla useita uusia telakoita. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen arvoa julkisteta.

Tilattu nosturi varustetaan uusimmalla nosturiteknologialla. 1 800 tonnin nostokapasiteetti, 114 metrin nostokorkeus ja 150 metrin korkeuteen kohoavat nosturirakenteet tekevät siitä alueen maamerkin.

“Sitouduimme jo kauan sitten tarjoamaan EEP:lle täyden teknisen tukemme heidän etsiessään optimaalista ratkaisua raskaimpiin asennusnostoihinsa. Olemme erittäin tyytyväisiä sopiessamme nyt nosturin toimittamisesta”, sanoo Jussi Rautiainen, johtaja, telakkanosturit. ”Avainlaitteen toimittaminen telakalle antaa mahdollisuuden integroida mukaan myös muita nostolaitteita ja niiden huoltopalveluita.”

Nosturi on suunniteltu ja rakennettu toimimaan itsenäisenä nosturina raskaissa asennusnostoissa. Siihen on kuitenkin lisätty ominaisuuksia, joiden avulla voidaan taata nosturin tuottavuus myös tulevaisuudessa. Telakan lisätessä kapasiteettiaan nosturia voidaan käyttää yhdessä toisen nosturin kanssa.

Uusi EEP-telakka on ollut rakenteilla vuodesta 2012. Tämä vuonna 2014 käyttöön otettava telakka keskittyy rakentamaan ja kokoamaan offshore-yksiköitä, kuten öljyntuotantolauttoja, erikoisaluksia ja porausyksiköitä.

Lisätietoja:
Lehdistö:
Jussi Rautiainen, johtaja, telakkanosturit, Konecranes
Sähköposti: jussi.rautiainen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2616

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2012 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 170 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 100 työntekijää 626 kohteessa 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).

Konecranes-telakkapukkinosturi