FORLØB AF ORDINÆR GENERALFORSAMLING

Nr. 77
SELSKABSMEDDELELSE
20. marts 2013

På den ordinære generalforsamling afholdt i dag i PANDORA A/S ("Selskabet") blev årsrapporten for perioden 1. januar 2012 – 31. december 2012 godkendt. Generalforsamlingen vedtog herudover:

at                          godkende bestyrelsens faktiske vederlag for 2012 og vederlagsniveau for 2013;

at                         udbetale DKK 5,50 per aktie eller samlet DKK 715 millioner i udbytte til Selskabets
                            aktionærer samt at overføre den resterende del af overskuddet,
                            DKK
487 millioner, til Selskabets frie reserver;

at                          meddele decharge til bestyrelsen og direktionen;

at                         genvælge Allan Leslie Leighton, Marcello V. Bottoli, Torben Ballegaard Sørensen,
                            Andrea Alvey, Christian Frigast, Nikolaj Vejlsgaard, Anders Boyer-Søgaard og
                            Ronica Wang som medlemmer af Selskabets bestyrelse; og

at                          genvælge Ernst & Young P/S som Selskabets revisor.

Efter afholdelsen af den ordinære generalforsamling konstituerede bestyrelsen sig ved valg af Allan L. Leighton som formand og Marcello V. Bottoli som næstformand for bestyrelsen.

PANDORA A/S

Allan Leslie Leighton
Bestyrelsesformand

OM PANDORA

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 70 lande fordelt på seks kontinenter via over 10.300 forhandlere, herunder ca. 900 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 6.000 medarbejdere, hvoraf 4.000 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen i Danmark. I 2012 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 6,7 mia. (ca. EUR 893 mio.). For yderligere oplysninger, se www.pandoragroup.com

For yderligere information kontakt venligst:

INVESTOR RELATIONS
Morten Eismark, VP Group Investor Relations