Flügger A/S

Delårsrapport: 3. kvartal 2012/13

December drillede Flügger i 3. kvartal

Fire tabte arbejdsdage i december sammenlignet med sidste år på grund af helligdagenes placering kostede Flügger tabt omsætning i december og 3. kvartal af forretningsåret 2012/13. Dvs. månederne november, december og januar.

I Flügger delårsrapport efter udløb af 9 måneder blev nettoomsætningen 1.427 mio. kr. Det er trods alt 8 % mere end sidste år. Men det er salg uden for Danmark, som trækker læsset.

I Sverige, som på det seneste er blevet det største enkeltmarked for Flügger, voksede omsætningen med godt 8 %. Den positive udvikling i Sverige har fået god hjælp af ROT-ordningen, som betyder at svenskerne opnår en væsentlig skatterabat i forbindelse med reparations- og vedligeholdelsesarbejder i boligen. I Norge voksede omsætningen med 26 %, hvilket dels skyldes, at krisen aldrig rigtigt er kommet til Norge, samt at Flügger har udvidet sit norske butiksnet væsentligt de sidste par år.

"Den aktuelle udvikling i byggeriet og boligmarkedet i Danmark er en udfordring for en virksomhed som Flügger. Vi håber derfor, at regeringens vækstplan i den endelige behandling i Folketinget kan betyde et vendepunkt, så Danmark kommer med på holdet", siger administrerende direktør Søren P. Olesen.

"Det er ingen hemmelighed, at Flügger og malerfaget gerne ser, at en ordning i Danmark med fradrag for boligforbedringer bliver vedtaget for de kommende par år", tilføjer Søren P. Olesen.

Flügger har tidligere udmeldt forventninger til et årsresultat EBIT på 80-100 mio. kr. gældende for hele regnskabsåret 2012/13. Den negative salgsudvikling i Danmark bevirker imidlertid, at man nu vurderer at komme ind i den lave ende af de anførte forventninger.

Adm. direktør Søren P. Olesen, mobil +45 40 64 75 57

2013-03-20 Delårsrapport 3. kvartal.pdf