ZetaDisplay: Tecknar avtal med TUIfly Nordic

Sverige, 2013-03-25 09:08 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay har tecknat ett avtal avseende digital internkommunikation med TUIfly Nordic. ZetaDisplays medieplattform och Digitala system kommer att installeras på TUIflys besättningsbaser och kontor i norden. TUIfly Nordic är Sveriges näst största flygbolag och flyger för Fritidsresegruppen i Norden och har drygt 600 anställda. TUIfly Nordic ingår i världens största charterflygbolagsgrupp, TUI Airlines.

– Att använda digital kommunikation för att nå ut till vår personal ser vi som det mest effektiva sättet att säkerställa att alla våra anställda har tillgång till vital information och har en klar bild av vad som händer inom bolaget. Den lösning som vi nu implementerar blir ett utmärkt komplement till vårt intranät och övriga informationskanaler som vi använder oss av idag. Vi är en organisation som är spridd över norden och i vårt val av leverantör var det av stor vikt att hitta en partner som kan leverera en komplett kommunikationslösning i samtliga nordiska länder, säger Johan Gauermann, Director Flight Operations på TUIfly Nordic.

ZetaDisplay befinner sig i en expansiv fas och har positionerat sig på marknaden genom att kunna påvisa märkbart förbättrad kundkommunikation och ökad försäljning för sina kunder med hjälp av bolagets medieplattform för Digital Signage.

– Avtalet med TUIfly Nordic är ett kvitto på att våra kunder ser värdet av att använda sig av en partner för digital kommunikation som är internationellt verksam. För geografiskt spridda organisationer som TUIfly, där resande faktiskt utgör själva kärnverksamheten, är det av yttersta vikt att kunna sprida information snabbt och enkelt och där matchar vårt erbjudande kundens behov på ett tydligt sätt, säger Leif Liljebrunn, CEO ZetaDisplay AB (publ)

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den nordiska marknaden. Bolaget har ca 40 anställda och dotterbolag i Danmark, Norge och Finland.

Vid frågor kontakta:
ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn
leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Om TUIfly Nordic
TUIfly Nordic är Sveriges näst största flygbolag och flyger för Fritidsresegruppen i Norden och hardrygt 600 anställda. Bolaget har besättningsbaser Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo samt Helsingfors och har sitt nordiska huvudkontor på Söder Mälarstrand i Stockholm. TUIfly Nordic ingår i världens största charterflygbolagsgrupp, TUI Airlines. Där ingår även Thomson Airways i England, TUIfly i Tyskland, Jetairfly i Belgien, Corsairfly i Frankrike, Arkefly i Holland och Jet4you i Marocko. Den kombinerade flygplansflottan för TUI Airlines består av drygt 150 flygplan. TUI Travel PLC, koncernen där TUI Airlines ingår är världens största resekoncern med ca 54 000 anställda och är noterat på Londonbörsen.

ZetaDisplay i korthet

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den nordiska marknaden. Bolaget har en nära koppling till forskning på området och kan påvisa märkbart ökad försäljning och nöjdare konsumenter.

ZetaDisplay erbjuder en komplett medieplattform för Digital Signage som omfattar mjukvara, tjänster samt digitala system. Bolagets medieplattform möjliggör för kunderna att enkelt producera budskap samt säkerställa att en stor mängd kommunikation visas på rätt bildskärmar vid rätt tillfälle. Medieplattformen driftas och övervakas centralt av bolaget. Distributionen av media och spellistor till bildskärmar i butiker och serviceställen är internetbaserad. Styrning och kontroll av kommunikationen hanteras av såväl bolaget som kunder genom webbaserade gränssnitt som nås i molnet via Internet. Bolaget utför medieproduktion samt tillhandahåller mallverktyg som möjliggör för kunden att själv skapa innehåll. I helhetslösningen ingår även analys, rådgivning och projektledning, samt att ombesörja installation av digitala bildskärmar och kommunikationsutrustning på plats hos kund.

Bolagets medieplattform används inom en rad branscher, bland annat bygg-, elektronik-, sport-, konfektions- och dagligvaruhandeln, samt bank, restaurang och annan servicehandel. Exempel på kunder är ICA, Euromaster, Alko, Volkswagen, Shell, KotiPizza, Carlsberg, Team Sportia, SJ, Panasonic, Bilia mfl.

ZetaDisplay har närmare 40 anställda. Huvudkontoret finns i Malmö och dotterbolag i Danmark, Norge och Finland. Aktien handlas från och med 4 april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier, med kortnamnet ZETA.

Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag och likviditetsgarant är Pareto Öhman.

Mer information finns på http://www.zetadisplay.se