Lännen Tehtaat Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset

LÄNNEN TEHTAAT OYJ, Pörssitiedote, 26.3.2013 klo 16.30

Lännen Tehtaat Oyj:n tänään pidetty yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen tilikaudelta 1.1.-31.12.2012 ja myönsi vastuuvapauden hallintoneuvoston ja hallituksen jäsenille sekä toimitusjohtajalle. Yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti jakaa osinkoa 0,90 euroa osakkeelta. Hallituksen esitykset yhtiökokoukselle hyväksyttiin sellaisinaan.

OSINGONJAKO

Yhtiökokous päätti, että tilikauden 2012 voitosta jaetaan osinkona 0,90 euroa osakkeelta. Osinko maksetaan 9.4.2013 osakkeenomistajalle, joka täsmäytyspäivänä 2.4.2013 on merkitty Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Osinkoa ei makseta kuitenkaan yhtiön hallussa oleville omille osakkeille.

YHTIÖN YHTIÖJÄRJESTYKSEN MUUTTAMINEN

Yhtiökokous päätti muuttaa yhtiön yhtiöjärjestyksen 1 § seuraavasti:

1 §   Toiminimi ja kotipaikka

Yhtiön toiminimi on Apetit Oyj, ruotsiksi Apetit Abp ja englanniksi Apetit Plc. Yhtiön kotipaikka on Säkylä.

HALLINTONEUVOSTON JÄSENTEN, HALLINTONEUVOSTON NIMITYSVALIOKUNNAN JÄSENTEN JA TILINTARKASTAJIEN VALINTA SEKÄ PALKKIOISTA PÄÄTTÄMINEN

Hallintoneuvoston jäsenten lukumääräksi vahvistettiin 19 yhtiökokouksen nimeämää jäsentä. Hallintoneuvoston erovuoroisten jäsenten tilalle valittiin kuusi  henkilöä. Heikki Aaltonen, Jussi Hantula, Mikko Kurittu ja Esa Ruohola valittiin uudelleen. Uusina jäseninä hallintoneuvostoon valittiin Jonas Laxåback ja Timo Ruippo.

Hallintoneuvoston nimitysvaliokunnan jäseniksi valittiin Esko Eela ja Heikki Laurinen.

Yhtiön tilintarkastajiksi valittiin uudelleen Hannu Pellinen, KHT ja KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy vastuullisena tilintarkastajana Tomi Moisio, KHT, JHTT.

Yhtiökokous päätti, että hallintoneuvoston puheenjohtajalle maksetaan 7 685 euron ja varapuheenjohtajalle 5 125 euron vuosipalkkio. Kokouspalkkiona hallintoneuvoston jäsenille ja hallintoneuvoston nimitysvaliokunnan jäsenille päätettiin maksaa 255 euroa. Matkakustannukset korvataan Lännen Tehtaat Oyj:n matkustussäännön mukaan. Tilintarkastajille päätettiin maksaa palkkio yhtiön hyväksymän laskun mukaan.

Yhtiökokouksen pöytäkirja on 9.4.2013 alkaen luettavissa yhtiön internet-sivuilla osoitteessa www.lannen.fi.

LÄNNEN TEHTAAT OYJ

Matti Karppinen