ZetaDisplay: Välkommen till Nordiska ZetaDagen 2013

Sverige, 2013-04-03 13:50 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

E-handel blir allt vanligare och utgör nu en viktig del av detaljhandeln. Att handla på internet öppnar nya möjligheter för kunden. Och det är snabbt, enkelt och smidigt. Lägg därtill att kunderna söker mer värde för pengarna och spenderar mer tid online för att förbereda sina inköp samtidigt som sociala medier blir viktigare för köpprocessen.

Av denna anledning står Multi Channel Communication i fokus för årets Nordiska ZetaDag. Där kan du ta del av framträdande branschfolks erfarenheter och kunskaper på området.

Hur ser då framtiden ut? Kommer utvecklingen leda till att butikerna försvinner? Nej – sannolikt inte! Tvärtom visar erfarenheten att de konsumenter som handlar i flera kanaler är mer lojala och handlar för större belopp än andra. Dessutom redovisar de detaljhandelsaktörer som också erbjuder kunden e-handel ökad total försäljning.

Vinnarna är således de inom handeln som lyckas kombinera sätten att sälja i båda kanalerna och samtidigt kan skapa en enhetlig upplevelse för konsumenterna, oavsett kanal. Det innebär att gränsen mellan e-handel och butik måste flyta samman och att nya krav ställs på hur man sköter sin kundkommunikation.

I programmet för Nordiska ZetaDagen 2013 deltar bland många andra Jens Nordfält med lång erfarenhet inom forskning i detaljhandel och Sofie Löwenhielm som är Retail Industry Manager på Google.

Dagen avslutas med en paneldebatt under temat ”Hur ser framtidens detaljhandel ut?”

Hur ska man i framtiden kommunicera med kunden för att möta förändrade beteenden? Hur ser den optimala mixen ut mellan butik och e-handel? Klarar sig de butiker som vill hålla sig utanför e-handeln? Varför behövs butiken? Framstående experter diskuterar erfarenheter och aktuell forskning. De presenterar också sin personliga vision om framtidens butik.

Initiativet till Nordiska ZetaDagen kommer från ZetaDisplay AB (publ), som är en ledande nordisk leverantör av medieplattform för Digital Signage på Digitala Bildskärmar, Tablet PC och Smart Phones — inom detalj- och servicehandeln.

- Kommunikationen med kunden i butik blir allt viktigare inom detalj- och servicehandeln samtidigt som satsningarna på digital butikskommunikation ökar. Det skapar ett sug efter mer kunskap hos marknadens olika aktörer som behöver välja rätt mediekanaler och kunna använda dem effektivt. Därför vill vi dela med oss av erfarenheter från både företag och forskare, förklarar Leif Liljebrunn, koncernchef för ZetaDisplay AB (publ).

Nordiska ZetaDagen anordnas nu för femte året och väntas som tidigare år samla ett stort antal representanter från detaljhandeln, mediebyråer och större varumärkesleverantörer.

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den nordiska marknaden. Bolaget har ca 40 anställda och dotterbolag i Danmark, Norge och Finland.

Se bifogad inbjudan för att ta del av hela programmet.

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn
leif.liljebrunn@zetadisplay.com

ZetaDisplay i korthet

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den nordiska marknaden. Bolaget har en nära koppling till forskning på området och kan påvisa märkbart ökad försäljning och nöjdare konsumenter.

ZetaDisplay erbjuder en komplett medieplattform för Digital Signage som omfattar mjukvara, tjänster samt digitala system. Bolagets medieplattform möjliggör för kunderna att enkelt producera budskap samt säkerställa att en stor mängd kommunikation visas på rätt bildskärmar vid rätt tillfälle. Medieplattformen driftas och övervakas centralt av bolaget. Distributionen av media och spellistor till bildskärmar i butiker och serviceställen är internetbaserad. Styrning och kontroll av kommunikationen hanteras av såväl bolaget som kunder genom webbaserade gränssnitt som nås i molnet via Internet. Bolaget utför medieproduktion samt tillhandahåller mallverktyg som möjliggör för kunden att själv skapa innehåll. I helhetslösningen ingår även analys, rådgivning och projektledning, samt att ombesörja installation av digitala bildskärmar och kommunikationsutrustning på plats hos kund.

Bolagets medieplattform används inom en rad branscher, bland annat bygg-, elektronik-, sport-, konfektions- och dagligvaruhandeln, samt bank, restaurang och annan servicehandel. Exempel på kunder är ICA, Euromaster, Alko, Volkswagen, Shell, KotiPizza, Carlsberg, Team Sportia, SJ, Panasonic, Bilia mfl.

ZetaDisplay har närmare 40 anställda. Huvudkontoret finns i Malmö och dotterbolag i Danmark, Norge och Finland. Aktien handlas från och med 4 april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier, med kortnamnet ZETA.

Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag och likviditetsgarant är Pareto Öhman.

Mer information finns på http://www.zetadisplay.se

Inbjudan_ZetaDagen_2013.pdf