Spelintäktsrapport Q1 2013

Malmö, Sverige, 2013-04-04 13:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Betting Promotion hade under första kvartalet 2013 en spelomsättning på 154 786 KEUR (175 179) och en nettoomsättning efter avgifter på 273 KEUR (278). Det innebär en bruttomarginal på 0,18 % (0,16).

Produkten Trading hade under kvartalet en lägre marginal än förväntat. Bolaget genomför rutinmässigt analyser av tradingmodellerna och spelmönstren och drar slutsatsen att kvartalets låga marginal faller inom ramen för verksamhetens volatilitet. Lånsiktigt är den förväntade marginalen för trading mellan 0,3 % och 0,6 %.

Produkten Boomaker har under kvartalet visat en ökad omsättning och stabila marginaler. Spelomsättning och nettoomsättning efter avgifter har ökat med 81 % respektive 76 % jämfört med samma period förra året. Bolaget har aktivt arbetat med denna produkt genom deltagande på mässor och exponering i media. Företaget är optimistiskt om möjligheterna för tillväxt för denna produkt.

Produkter Spelomsättning
(KEUR)
Nettoomsättning
efter avgifter
(KEUR)
Bruttomarginal
(%)
Trading 146 579 139 0,09
Bookmaker 8 207 134 1,63
Totalt 154 786 273 0,18

Delårsrapport lämnas 25 april 2013.

Malmö 4 april 2013

För ytterligare information kontakta:

Jonas Ornstein, VD i Betting Promotion Sweden AB.

Tel +46 40 611 84 94

Certified Adviser:

Sedermera Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser.

Betting Promotion Sweden AB (publ) är holdingbolag till rörelsedrivande dotterbolag. Betting Promotion sätter odds och handlar på sporthändelser. Spel hanteras både innan match och under pågående match, så kallad live betting. Sedan 2003 har Betting Promotion varit market maker på världens ledande spelbörser. Handeln sköts automatiskt och är därigenom menad att vara både effektiv och stabil. Betting Promotion erbjuder även odds till bookmakers.

Q1 Pressmeddelande Betting Promotion 2013-04-04.pdf