NEO INDUSTRIAL OYJ:N VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

NEO INDUSTRIAL OYJ            PÖRSSITIEDOTE                  4.4.2013 klo 16.15

Neo Industrial Oyj:n yhtiökokous pidettiin tänään 4.4.2013 Helsingissä.

Yhtiökokous hyväksyi yhtiön hallituksen esityksen, jonka mukaan tilikaudelta 2012 ei makseta osinkoa.

Yhtiökokous vahvisti vuoden 2012 tilinpäätöksen ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden vuodelta 2012.

Yhtiökokous vahvisti hallituksen jäsenten vuosipalkkioksi 10.000 euroa, hallituksen varapuheenjohtajan vuosipalkkioksi 12.500 euroa ja hallituksen puheenjohtajan vuosipalkkioksi 15.000 euroa, sekä hallituksen ja sen valiokuntien kokouspalkkioksi 600 euroa kokoukselta ja että hallituksen jäsenten matkakulut korvataan.

Yhtiökokous päätti, että hallituksen jäsenille maksetaan yhtiön B-osakkeen kurssin kehittymiseen sidottu tulospalkkio, jonka määrä on hallituksen puheenjohtajan osalta 1.000 euroa ja hallituksen varsinaisten jäsenten osalta 500 euroa kerrottuna Neo Industrial Oyj:n B-osakkeen toukokuun 2013 – toukokuun 2014 pörssikurssin kehitykseen perustuvalla vuosituotolla. Vuosituoton ylittäessä 50 prosenttia tulospalkkio maksetaan 50 prosentin mukaan.

Lisäksi yhtiökokous hyväksyi, että tilintarkastajien palkkiot maksetaan laskun mukaan perustuen suoritettuun tilintarkastuksen kilpailutukseen.

Yhtiökokous hyväksyi esityksen mukaisesti hallituksen jäsenten lukumääräksi viisi (5) ja nimitti hallitukseen  seuraavat henkilöt: puheenjohtajaksi Markku E. Rentto, varapuheenjohtajaksi Matti Lainema ja varsinaisiksi jäseniksi Taisto Riski ja Raimo Valo sekä uutena jäsenenä Jukka Koskinen. Varajäseniä ei valittu.

Yhtiökokous hyväksyi esityksen mukaisesti yhtiön tilintarkastajaksi KHT-yhteisö KPMG Oy:n, päävastuullisena tilintarkastajana KHT Lasse Holopainen, toimikaudeksi,  joka päättyy vuoden 2014 varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä.

Yhtiökokous valtuutti hallituksen esityksen mukaisesti yhtiön hallituksen päättämään omien osakkeiden hankkimisesta yhtiön omaan vapaaseen pääomaan kuuluvilla varoilla siten, että hankittava määrä on enintään 588.076 B-osaketta. Ehdotettu määrä vastaa noin 9,77 prosenttia yhtiön kaikista osakkeista ja yhteensä kymmentä prosenttia yhtiön B-osakkeista.

Osakkeet hankitaan NASDAQ OMX Helsingin järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä sen sääntöjen mukaisesti ja hankittavista osakkeista maksettavan vastikkeen tulee perustua markkinahintaan. Yhtiö voi hankkia B-osakkeita sopimuskaupoilla suoraan muilta kuin suurimmalta osakkeenomistajalta, mikäli sopimuskauppa käsittää vähintään 15.000 B-osaketta ja kauppahinta vastaa NASDAQ OMX Helsingissä hankintahetkellä vallitsevaa markkinahintaa. Omien osakkeiden hankinnan toteuttamisessa voidaan tehdä pääomamarkkinoilla tavanomaisia johdannais-, osakelainaus- tai muita sopimuksia lain ja määräysten puitteissa.

Valtuutus oikeuttaa hallituksen päättämään hankkimisesta myös muutoin kuin osakkeenomistajien omistamien osakkeiden suhteessa (suunnattu hankkiminen).

Hallituksella on oikeus päättää kaikista muista omien osakkeiden hankkimiseen liittyvistä seikoista.

Valtuutus on voimassa seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen asti.

Yhtiökokous hyväksyi hallituksen esityksen mukaisesti yhtiön hallituksen päättämään uusien B-osakkeiden antamisesta ja yhtiön hallussa olevien omien B-osakkeiden luovuttamisesta joko maksua vastaan tai maksutta. Uudet B-osakkeet voidaan antaa ja yhtiön hallussa olevat omat B-osakkeet luovuttaa yhtiön osakkeenomistajille siinä suhteessa kuin he ennestään omistavat yhtiön osakkeita tai osakkeenomistajien etuoikeudesta poiketen.

Hallitus voi päättää myös maksuttomasta osakeannista yhtiölle itselleen.

Lisäksi hallitus valtuutettiin antamaan osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:ssä tarkoitettuja erityisiä oikeuksia, jotka oikeuttavat saamaan maksua vastaan yhtiön uusia tai yhtiön hallussa olevia omia B-osakkeita.

Annettavien B-osakkeiden enimmäismäärä, mukaan lukien uudet ja yhtiön hallussa olevat omat B-osakkeet sekä erityisten oikeuksien perusteella annettavat osakkeet, voi olla yhteensä enintään 2.000.000 kappaletta.

Hallituksella on oikeus päättää kaikista muista osakkeiden ja oikeuksien antamiseen ja osakkeiden luovuttamiseen liittyvistä seikoista.

Valtuutukset ovat voimassa enintään 5 vuotta yhtiökokouksen päätöksestä.

Neo Industrial Oyj

Jari Salo

Lisätietoja:
Jari
Salo, toimitusjohtaja, puh. 0207 209 196

www.neoindustrial.fi

Neo Industrial Oyj:n strategiana on investoida pääasiassa teollista liiketoimintaa harjoittaviin ja keskenään synergiaetuja tarjoaviin yrityksiin. Yhtiön tavoitteena on kehittää ostettuja yrityksiä aktiivisella omistajuudella ja luoda niihin lisää arvoa. Tuottoa sijoitukselle syntyy osinkona ja arvonnousuna. Neo Industrialin B-osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä päämarkkinalla.Neo Industrialin toimiala on Kaapeliteollisuus.