Ellen utnämnd till årets produkt i Polen

Danderyd, 2013-04-10 11:16 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

I tuff konkurrens kammade ellen® hem utmärkelsen ”Årets produkt” i Polen i kategorin Receptfria produkter. Priset delas ut av tidskriften ”World of Women” och röstas fram av läsarna.

- Det är alltid hedrande att få den här typen av utmärkelser. Det bekräftar att ellen® har många nöjda användare bland kvinnor runtom i världen, som upptäckt fördelarna med probiotika. Det är samtidigt ett kvitto på att Holbex, som är vår distributör i Polen, har gjort ett gediget lanseringsarbete, säger Monica Wallter, vd Ellen AB.

Tävlingen” Årets produkt” arrangeras av en av de populäraste och mest exklusiva veckotidningarna i Polen med en upplaga på över en halv miljon exemplar.

Syftet är att informera om de bästa produkterna på den polska marknaden. Läsarna väljer sin favorit bland de produkter som nominerats av tidskriftens redaktion i kategorin ”Receptfria produkter” och röstar via sms.

Ellens distributör i Polen lanserade ellen® produkterna i början av 2012.

Det är inte första gången ellen® får pris som bästa och mest innovativa produkt.

I Tyskland har ellen® utsetts till ”Bästa produkt” av tyska Apotekarförbundet två år i rad.

Bakteriell obalans i underlivet är en vanlig åkomma. Var fjärde kvinna har pågående besvär och många har återkommande problem. Ellens probiotika innehåller patenterade och väldokumenterade mjölksyrabakterier som hjälper till att bibehålla kroppens naturliga bakterieflora.

För ytterligare information, kontakta:
Monica Wallter, VD Ellen AB, +46 8 412 10 00.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

Om Ellen AB
En bra mjölksyrabakterieflora är grunden till en frisk underlivshälsa. I stort sett alla kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet. Bioteknikföretaget Ellen AB erbjuder patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors underlivsflora. Tampongen ellen® innehåller LN® (Lacto Naturel), en substans som består av humana probiotiska mjölksyrabakterier. Dessa är en naturlig del av kvinnors friska underlivsflora. År 2003 lanserade Ellen, som första företag i världen, tamponger med mjölksyrabakterier i Norden. Nu pågår en internationell lansering och utveckling av nya produkter baserade på samma teknologi. Under 2012 tecknades ett globalt licensavtal avseende probiotiska kosttillskott för urovaginal hälsa som ger Ellen AB exklusiva rättigheter till två produkter med patentskydd. Ellen AB är listat på First North med kortnamn ELN.
Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.
www.ellenab.com