Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus: Nordea Rahastoyhtiön omistus Lassila & Tikanoja Oyj:ssä alle 5 prosenttiin

Helsinki, Suomi, 2013-04-10 12:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --
Lassila & Tikanoja Oyj Pörssitiedote 10.4.2013 klo 13.30

Lassila & Tikanoja Oyj on saanut 10.4.2013 Nordea Rahastoyhtiöltä Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan sen osuus Lassila & Tikanoja Oyj:n osakkeista ja äänistä on laskenut alle 5 prosenttiin.

Liikkeeseenlaskijan nimi ja y-tunnus: Lassila & Tikanoja Oyj, 1680140-0

Osakkeenomistajan nimi ja y-tunnus: Nordea Rahastoyhtiö Suomi Oy, 1737785-9

Ilmoituksen peruste: Osakkeiden luovuttaminen

Transaktion päivämäärä ja päivämäärä, jona liputusraja alitettiin: 9.4.2013

Alitettu liputusraja: 1/20 (5 %) osakkeista ja äänistä

Nordea Rahastoyhtiö Suomen omistus

Ennen muutosta:
2.058.222 Lassila & Tikanoja Oyj:n osaketta
Osuus osakkeista ja äänistä 5,30 %

Muutoksen jälkeen:
1.930.448 Lassila & Tikanoja Oyj:n osaketta
Osuus osakkeista ja äänistä 4,98 %

Lassila & Tikanoja Oyj:n osakkeiden rekisteröity kokonaismäärä on 38.798.874 osaketta, joilla on ääniä yhteensä 38.798.874 kappaletta.

LASSILA & TIKANOJA OYJ

Timo Leinonen
talousjohtaja

Lisätietoja:
talousjohtaja Timo Leinonen, puh. 0400 793 073

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2012 oli 674,0 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 9 000 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

Jakelu:
www.lassila-tikanoja.fi