TAALERITEHTAAN OSAKEANNIN ALLOKAATIO JA HAKEMUS YHTIÖN OSAKKEEN OTTAMISESTA KAUPANKÄYNNIN KOHTEEKSI FIRST NORTH-FINLAND MARKKINAPAIKALLE

Taaleritehdas Oyj, Yhtiötiedote, 10.4.2013

Taaleritehdas Oyj:n osakeannin merkintäaika päättyi 5.4.2013. Osakeannissa tarjottiin merkittäväksi 1 455 000 kappaletta yhtiön B-sarjan osaketta. Osakeanti merkittiin noin 2,4-kertaisesti.  Yhtiön hallitus on päättänyt ylimerkinnän johdosta allokoida osakkeita siten, että kullekin merkitsijälle allokoidaan keskimäärin noin 42% tehdyn merkintäsitoumuksen määrästä. Annissa liikkeeseen laskettavat 1 455 000 kappaletta B-sarjan osaketta vastaavat noin 23,1 % yhtiön osakekannasta osakeannin jälkeen. Yhtiö keräsi annissa noin 15 miljoonaa euroa uutta pääomaa. Annin seurauksena yhtiö saa noin 400 uutta osakkeenomistajaa.

Taaleritehdas Oyj on jättänyt tänään hakemuksen NASDAQ OMX Helsinki Oy:lle (Helsingin Pörssi) yhtiön osakkeen ottamiseksi kaupankäynnin kohteeksi First North Finland –markkinapaikalla. Kaupankäynti yhtiön B-sarjan osakkeilla alkaa arviolta 24.4.2013.

Taaleritehdas Oyj

Lisätietoja:

Taaleritehdas Oyj, toimitusjohtaja Juhani Elomaa, puh. 040-7789020

www.taaleritehdas.fi

Hyväksytty Neuvonantaja: Merasco Oy, puh. 09 6129 670

Taaleritehdas Oyj lyhyesti

Taaleritehdas on varainhoitotalo, joka keskittyy yksityishenkilöiden kokonaisvaltaiseen yksityispankkiiripalveluun ja instituutioasiakkaiden omaisuudenhoitoon. Sijoitustoimintamme perustuu kustannustehokkuuteen, läpinäkyvyyteen ja näkemykselliseen salkunhoitoon.

Taaleritehdas konserni koostuu emoyhtiö Taaleritehdas Oyj:stä sekä kolmesta tytäryhtiöstä: Taaleritehtaan Varainhoito Oy:stä, Taaleritehtaan Omaisuudenhoito Oy:stä sekä Taaleritehtaan Pääomarahastot Oy:stä. Lisäksi Taaleritehtaalla on fyysistä kultaa tarjoava Kultataaleri Oy, osaomistusyhtiö sijoitusasuntoimintaan keskittyvä Asuntoverstas Oy sekä yritysvakuutusten kilpailutusta tarjoava Vakuutusvahti Oy. Taaleritehdas on myös aloittanut varainhoitopalveluiden tarjonnan Turkissa.

Ryhmässä on 100 työntekijää. Toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Tampereella, Turussa, Porissa, Oulussa ja Istanbulissa. Taaleritehdas on yrittäjävetoinen kasvuyritys. Taaleritehtaalla on hoidettavia varoja 2,4 miljardia euroa ja asiakkaita 2 100.