Tribona ASA : Delårsbokslut första kvartalet 2013

I dag presenterar Tribona sitt delårsbokslut för första kvartalet 2013.

Höjdpunkter i kvartalet:

• Driftsnettot uppgick till 111,4 MSEK (111,4)
  • EBVAT uppgick till 46,0 MSEK (56,0)
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten på 58,2 MSEK (54,9)
  • Refinansierat hela låneportföljen med genomsnittlig ny förfallotid på 3,3 år (1,0) och belåningsgrad på 65,1 % (67,9)
  • Namnändrat NLP ASA till Tribona ASA samt antagit fusionsplan för NLP ASA och det helägda dotterbolaget Tribona AB
  • Arbetet med börsbytet löper på enligt plan

CEO Peter Strand kommenterar: "Starten av 2013 har varit väldigt händelserik för bolaget. Vi har under perioden slutfört vår refinansiering med en genomsnittlig återstående löptid på 3,3 år vilket skapar förutsättningar för att bygga ett större renodlat logistikfastighetsbolag. Vi har även namnändrat bolaget till Tribona och kommit långt med vårt planerade börsbyte till  Nasdaq OMX Stockholm."

Material

Delårsrapport och presentationsmaterial kommer att vara tillgängligt på www.tribona.se och www.newsweb.no före presentationen.

Presentation

Tribona ASA publicerar sitt delårsbokslut för första kvartalet 2013 i dag, 18 april 2013. I samband med detta kommer bolaget att ge en presentation på Felix konferenscenter, Aker Brygge, Oslo kl. 08:30.

Från bolaget medverkar CEO Peter Strand och CFO Tommy Åstrand.

Webcast

Presentationen kan också följas direkt på bolagets investor hemsida www.tribona.se
Frågor kan sändas skriftligt till företagsledningen under presentationen via internet/webcast. Material i samband med presentationen kommer att vara tillgänglig på www.tribona.se
Presentationen kommer att hållas på svenska.

Peter Strand, CEO: +46 705 88 1661, e-post: peter.strand@tribona.se
Tommy Åstrand, CFO: +46 705 45 5997, e-post: tommy.astrand@tribona.se

Denna upplysning är informationspliktig enligt Värdepapperslagen §5-12.

Om Tribona

Tribona, tidigare Northern Logistic Property ASA (NLP), är Sveriges största fastighetsbolag med renodlad inriktning på lager- och logistikfastigheter. Fastighetsbeståndet består av moderna och strategiskt belägna logistikfastigheter, 19 i Sverige och en i Danmark med en uthyrningsbar yta på cirka 734 000 kvadratmeter. För mer information, besök www.tribona.se
Q1 2013
Presentation Q1 2013