QPR Software ja CGI yhteistyöhön prosessianalyysipalvelun rakentamiseksi CGI:lle Suomessa

QPR Software ja CGI ovat solmineet sopimuksen CGI:lle perustettavasta, QPR ProcessAnalyzer –ohjelmistotuotteeseen perustuvasta prosessianalyysipalvelusta. Palvelun avulla CGI voi näyttää asiakkailleen näiden prosessien todellisen tilan ja auttaa asiakkaita tehostamaan toimintaansa. QPR:lle yhteistyö mahdollistaa prosessien automaattisen kuvaamiseen (engl. Automated Business Process Discovery) perustuvan QPR ProcessAnalyzer –ohjelmiston saattamisen entistä laajemmalle yleisölle.

QPR:n prosessianalyysiohjelmisto QPR ProcessAnalyzer kuvaa prosessit automaattisesti perustuen eri liiketoiminnan tukijärjestelmien lokitietoihin. Saadun tiedon pohjalta käyttäjät voivat analysoida ja tehostaa liiketoimintaprosesseja merkittävästi. QPR ProcessAnalyzer toimitetaan SaaS-ohjelmistopalveluna minimoiden sen käyttöönotto- ja ylläpitokustannukset.

”Yhteistyö CGI:n kanssa vahvistaa kansainvälistä kumppanuusstrategiaamme ja edistää prosessien automaattisen kuvaamisen ohjelmiston QPR ProcessAnalyzerin käyttöä. Olemme ylpeitä yhteistyöstä CGI:n kaltaisen maineikkaan palveluyhtiön kanssa ja saadessamme tarjota CGI:lle mahdollisuuden laajentaa palvelutarjoamaansa. Prosessianalyysipalvelun avulla CGI:n asiakkaat näkevät prosessiensa todellisen tilan ja voivat CGI:n avustamina saavuttaa kustannussäästöjä tehostamalla prosessejaan”, sanoo QPR Softwaren toimitusjohtaja Jari Jaakkola.

”Tunnistimme välittömästi QPR ProcessAnalyzerin tuomat hyödyt Suomen palvelutarjoamassamme. Ohjelmisto tuo uuden ulottuvuuden perinteisiin konsultointipalveluihimme kun kehitystyössä on käytettävissä  faktatietoa prosesseista. Lisäksi se auttaa meitä erottumaan kilpailijoistamme rakentaessamme uutta prosessianalyysipalvelua. Strategiamme on kaksiosainen siten, että hyödynnämme QPR ProcessAnalyzeria asiakkaille toimittamiemme toiminnanohjausjärjestelmien käytön analysointiin sekä liitämme sen osaksi toiminnan kehittämisen palvelutarjoamaamme. Tulokset asiakkaiden kanssa tehdyistä koehankkeista ovat olleet erinomaisia”, kertoo johtaja Mervi Lahti CGI:n Midmarket Solutions -yksiköstä.

Yhteistyön ensi vaiheessa prosessianalyysipalvelua toimitetaan CGI:n Suomen asiakkaille, Rondo saatavien hallinnan järjestelmän sekä V10-toiminnanohjausjärjestelmän tietojen analysointiin. Lisäksi palvelua tarjotaan useasta CGI:n ohjelmistosta koostuvan, julkiselle sektorille suunnatun Kuntamalli-ratkaisun analysointiin.

QPR tukee CGI:tä palvelun käynnistämisessä tarjoamalla CGI:lle QPR ProcessAnalyzer tuotekoulutusta ja – konsultaatiota sekä teknistä tukea ja myyntitukea.

QPR Software

QPR Software on erikoistunut yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioiden toiminnan kehittämiseen. Missiomme on auttaa asiakkaitamme tulemaan ketteriksi ja tehokkaiksi toiminnassaan. Tarjoamme ohjelmistoja ja asiantuntijapalveluja kokonaisarkkitehtuurin kehittämisessä, prosessien mallintamisessa ja analysoinnissa sekä suorituskyvyn mittaamisessa. Meillä on yli 1500 asiakasta yli 50 maassa ja osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.  www.qpr.fi

CGI

Logica on nyt CGI. CGI tarjoaa palveluja it:n ja liiketoimintaprosessien kehittämisen tueksi. Konsultoimme asiakkaitamme liiketoiminnan kehittämisessä, integroimme tietojärjestelmiä ja olemme asiakkaidemme ulkoistuskumppani. Meitä on 71 000 asiantuntijaa yli 40 maassa. Asiakaskeskeinen toimintamallimme takaa sen, että asiakkaidemme käytössä on pysyvä, omistautunut ja joustava tiimi, joka vastaa toiminnasta paikallisesti, lähellä asiakasta. Lisätietoa www.cgi.fi