DSV, 493 - Delårsrapport 1. kvartal 2013

Resultat før skat                     438                 223
Justeret resultat for perioden                     352                 376
Regulerede frie pengestrømme                     232                 283
Udvandet justeret resultat pr. aktie á 1 kr. for perioden                    1,96                2,01

Administrerende direktør Jens Bjørn Andersen: “Starten af 2013 har i store træk været som ventet; transportmængderne har været stagnerende eller faldende på DSV’s hovedmarkeder, og samtidig er konkurrencen intens. Med de markedsvilkår er det vigtigt, at DSV har god tilgang af nye kunder og er i stand til at vinde markedsandele. Det opnåede resultat i første kvartal af 2013 er på de fleste parametre på niveau med vores egne forventninger, og vi fastholder de udmeldte forventninger til hele 2013. Dermed forbliver opskriften den samme: organisk vækst, omkostningsstyring og forhåbentlig nogle gode virksomhedsopkøb, der hurtigt og effektivt kan integreres i DSV’s netværk.”

DSV fastholder de offentliggjorte forventninger til 2013.

Der udsendes dags dato særskilt selskabsmeddelelse om iværksættelse af nyt aktietilbagekøbsprogram på 400 millioner kroner.

Henvendelse vedrørende delårsrapport

Spørgsmål rettes til:
Adm. direktør Jens Bjørn Andersen, telefon 43 20 30 40 eller finansdirektør Jens H. Lund, telefon 43 20 30 40.

Denne meddelelse er tilgængelig på internettet på adressen: www.dsv.com. Meddelelsen er udarbejdet på dansk og engelsk. I tvivlstilfælde er den danske udgave gældende.

DSV A/S

493 - Meddelelse (30.04.2013) - Delårsrapport 1. kvartal 2013.pdf