Endomines AB listautuu NASDAQ OMX Helsinkiin

Endomines AB rinnakkaislistautuu NASDAQ OMX Helsinkiin

14.5.2013 Helsinki —  Kaupankäynti Endomines AB:n (kaupankäyntitunnus:ENDOM) osakkeilla alkoi tänään NASDAQ OMX Helsingin päämarkkinalla. Endomines kuuluu markkina-arvoltaan pieniin (small cap) yhtiöihin ja sen toimialaluokitus on perusteollisuus. Endomines on ollut listattuna NASDAQ OMX Tukholman päälistalla 7.11.2012 alkaen. Sitä ennen yhtiö oli listattuna First North –markkinapaikalla Tukholmassa vuodesta 2007 lähtien.

Endomines AB on pohjoismainen kaivos- ja malminetsintäyhtiö, jolla on ollut ensimmäinen kultakaivos toiminnassa vuodesta 2011 alkaen.  Kaivos sijaitsee Pampalossa Itä-Suomessa 40 kilometrin pituisella Karjalan Kultalinjan alueella. Tällä alueella olevat kultavarannot ovat Endominesin hallinnassa. Yhtiöllä on useita muita eri vaiheissa olevia kulta- ja teollisuusmineraalioikeuksia. Lisätietoja osoitteessa www.endomines.com

Endominesin toimitusjohtaja Markus Ekberg kommentoi: ”Listautuminen Helsinkiin helpottaa suomalaisten osakkeenomistajien sijoittamista osakkeisiimme. Uskon, että Endomines on mielenkiintoinen sijoitusvaihtoehto suomalaisille, sillä olemme pystyneet kehittämään kultatuotantoamme siitä lähtien kun toiminta käynnistyi. Lisäksi meillä on hyvää näyttöä siitä, että pysymme tavoitteissamme ja toteutamme suunnitelmamme.”

NASDAQ OMX Helsingin toimitusjohtaja Lauri Rosendahl sanoi: ”On ilo toivottaa Endomines AB tervetulleeksi Helsingin pörssiin. Rinnakkaislistautuminen parantaa yhtiön näkyvyyttä ja mahdollistaa pääsyn uusien sijoittajien pariin etenkin täällä Suomessa, missä kaivosteollisuuden dynamiikka kehittyy hyvin. Haluamme tukea Endominesia kaikissa yhtiön kasvuvaiheissa, ja haluamme tarjota sille markkinapaikan, jossa se voi kerätä pääomaa ja luoda omistaja-arvoa.”

Listauksen yhteydessä Endomines AB on nimittänyt taloudelliseksi Neuvonantajaksi Pareto Öhmanin ja lailliseksi neuvonantajaksi Cederquistin.

NASDAQ OMX -konserni
Elektronisen pörssitoiminnan edelläkävijä NASDAQ OMX Group, Inc. vauhdittaa talouskehitystä ja tarjoaa edistyksellisiä teknologioita, jotka kattavat pörssikaupankäynnin kaikki osa-alueet aina riskienhallinnasta kaupankäyntiin, markkinavalvontaan ja selvitystoimintaan. Euroopassa ja Yhdysvalloissa NASDAQ OMX toimii yhteensä 26 markkinalla, omistaa kolme selvitystoimintaa harjoittavaa yhtiötä ja viisi arvopaperikeskusta. Kaupankäynnin kohteena ovat osakkeet, optiot, korkotuotteet, johdannaiset, hyödykkeet, futuurit ja strukturoidut tuotteet. Teknologiamme pystyy käsittelemään yli miljoona viestiä sekunnissa alle 55 mikrosekunnin nopeudella 99,99 prosenttia ajasta ja pyörittää yli 70 pörssin toimintaa 50 kehittyneellä ja kasvavalla markkinalla. Joka kymmenes pörssikauppa maailmassa toteutetaan NASDAQ OMX:n teknologialla. Yhtiön palkitut datatuotteet ja maailmanlaajuiset indeksituotteet ovat rahoitusmarkkinoilla jo käsite. NASDAQ OMX:n listoilla on 3 300 yhtiötä, joiden yhteenlaskettu markkina-arvo on 6 biljoonaa dollaria ja joiden innovaatiot muokkaavat maailmaamme. NASDAQ OMX tarjoaa näille huomisen ideoille pääoman hankintamahdollisuuksia tänään.Tervetuloa sinne, missä maailma ottaa päivittäin ison harppauksen eteenpäin - Tervetuloa NASDAQ OMX:n vuosisadalle. NASDAQ OMX Nordic ja NASDAQ OMX Baltic eivät ole juridisia yksikköjä, vaan termi kuvaa NASDAQ OMX –konsernin yhteistä tarjontaa Helsingissä, Kööpenhaminassa, Tukholmassa, Islannissa, Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa. Lisätietoa NASDAQ OMX:stä löytyy osoitteesta http://www.nasdaqomx.com. NASDAQ OMX:ä voi seurata myös Facebookissa (http://www.facebook.com/NASDAQ) ja Twitterissä (http://www.twitter.com/nasdaqomx). (Kaupankäyntitunnus: NDAQ. S&P 500 –yritys.)

Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements

Information set forth in this communication contains forward-looking statements that involve a number of risks and uncertainties.  NASDAQ OMX cautions readers that any forward-looking information is not a guarantee of future performance and that actual results could differ materially from those contained in the forward-looking information.  Such forward-looking statements include, but are not limited to, statements about our capital return initiatives.  Forward-looking statements involve a number of risks, uncertainties or other factors beyond NASDAQ OMX’s control.  These factors include, but are not limited to, NASDAQ OMX’s ability to implement its strategic initiatives, economic, political and market conditions and fluctuations, government and industry regulation, interest rate risk, U.S. and global competition, and other factors detailed in NASDAQ OMX’s filings with the U.S. Securities and Exchange Commission, including its annual reports on Form 10-K and quarterly reports on Form 10-Q which are available on NASDAQ OMX’s website at http://www.nasdaqomx.com and the SEC’s website at www.sec.gov.  NASDAQ OMX undertakes no obligation to publicly update any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events or otherwise.

NASDAQ OMX Helsinki toivottaa Endomines AB:n tervetulleeksi

Endomines_fin.pdf