SmartGuy Group A/S – periodemeddelelse 3. kvartal regnskabsåret 2012/13

Meddelelse nr. 6 / 2013

SmartGuy Group A/S – periodemeddelelse 3. kvartal regnskabsåret 2012/13

Høje vækstforventninger fastholdes men koldt kvartal koster på indtjeningen

I overensstemmelse med reglerne for børsnoterede selskabers afgivelse af periodemeddelelser aflægger SmartGuy Group A/S hermed periodemeddelelse for perioden 1. januar til 31. marts 2013.

Udviklingen i kvartalet har været karakteriseret af usædvanligt koldt vejr i de nordiske lande og skærpet konkurrence. På denne baggrund har selskabet øget markedsføringsaktiviteterne for at kompensere for denne udvikling. For regnskabsåret 2012/13 forventes fortsat en samlet omsætning i niveauet DKK 450 mio., svarende til en forventet årlig realiseret vækstrate i niveauet 30% mens forventninger til årets EBITDA resultat før særlige poster reduceres til niveauet DKK 5 mio.

Koncernen har i januar 2013 og maj 2013 offentliggjort overtagelsen af to internetvirksomheder. Integrationen af begge opkøb forløber i henhold til planen.

Koncernen har desuden i perioden fokuseret på, at sikre en konkurrencedygtig platform for de kommende års vækst og indtjening, gennem den planlagte flytning af lager til Polen i andet halvår af kalenderåret 2013. Udflytningen forløber planmæssigt og ventes at resultere i årlige besparelser på DKK 25 mio. med virkning fra kalenderåret 2014. I forbindelse med udflytning er det besluttet, at gennemføre en nedskrivning af ejendomme i Danmark med DKK 20 mio.

Der er ikke indtruffet øvrige begivenheder eller transaktioner, der væsentligt påvirker selskabets finansielle stilling sammenholdt med den offentliggjorte halvårsrapport.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til adm. direktør Nicolai Kærgaard på mobil nr. +45 26 22 99 11 eller til finansdirektør Marc Jeilman på mobil nr. +45 20 35 25 80.

SmartGuy Group A/S

Meddelelse nr  6_2013_SmartGuy Group AS.pdf