TDC : Ny organisation og ledelsesændring i TDC

TDC A/S offentliggør, at selskabet vil reorganisere visse dele af sin danske forretning mod en mere funktionel model. Reorganiseringen sker for bedre at kunne positionere selskabet med henblik på at kunne opfylde strategien for 2013-2015, som blev offentliggjort den 6. november 2012.

Alle brands på privatmarkedet vil blive samlet i forretningsenheden Consumer med henblik på at styrke TDC’s multibrand-strategi og sikre en optimal marketingseffekt på tværs af brands.

Der vil blive etableret en ny forretningsenhed, Channels, som vil omfatte alle call centre samt online-afdelinger på tværs af den danske del af koncernen. Channels vil blive ledet af adm. direktør Carsten Dilling, indtil der kan foretages en permanent udnævnelse.

En række forretningsområder i YouSee vil blive organiseret sammen med de tilsvarende funktioner i TDC A/S, særligt i Consumer, Operations og Channels. For at overholde de juridiske forpligtelser om at drive selskabets kabel-tv-netværk i en separat juridisk enhed vil YouSee A/S dog fortsætte som selskab.

Der er indgået aftale med koncerndirektør i TDC A/S og adm. direktør for YouSee A/S Niels Breining om at stoppe som adm. direktør for YouSee A/S og udtræde som medlem af TDC A/S’ direktion. Fremover vil stillingen som adm. direktør for YouSee A/S ikke være en del af TDC A/S’ direktion.

Ændringerne vil ske pr. 1. juli 2013. TDC A/S’ direktion vil herefter bestå af Carsten Dilling, Koncernchef og Group CEO og midlertidig direktør for Channels; Pernille Erenbjerg, Group CFO; Anders Jensen, Koncerndirektør for Consumer; Eva Berneke, Koncerndirektør for Erhverv; Jens Munch-Hansen, Koncerndirektør for Branchesalg og Nordic; Martin Lippert, Koncerndirektør for Operations og Miriam Hvidt, Koncerndirektør for HR & Stakeholder Relations.

Som følge af at ændringerne sker pr. 1. juli 2013, vil de finansielle resultater fra 3. kvartal 2013 og frem blive rapporteret for forretningsenhederne Consumer, Erhverv, Branchesalg og Nordic samt omkostningscentret Operations/Channels/Hovedkontoret.

Ændringerne vil ikke ændre på TDC’s forventninger til 2013, som blev offentliggjort den 5. februar 2013 i forbindelse med offentliggørelsen af TDC’s årsregnskabsmeddelelse for 2012, og som blev bekræftet i forbindelse med offentliggørelsen af regnskabsmeddelelsen for 1. kvartal 2013 den 3. maj 2013.

TDC A/S
         Teglholmsgade 3