Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram

København, 2013-05-17 17:51 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- På baggrund af bemyndigelsen til at tilbagekøbe egne aktier har GN Store Nords bestyrelse pr. 21. februar 2013 igangsat et aktietilbagekøbsprogram i henhold til bestemmelserne i Europa-Kommissionens forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003 også kaldet ‘Safe Harbor’-reglerne (annonceret i Årsrapport 2012).

Aktietilbagekøbsprogrammet er igangsat for at reducere virksomhedens aktiekapital. I løbet af aktietilbagekøbsprogrammet, som strækker sig fra perioden 21. februar 2013 til senest den 31. december 2013, har GN til hensigt at købe egne aktier for et beløb op til DKK 300 mio.

Under aktietilbagekøbsprogrammet er der i perioden fra 7.maj 2013 – 17. maj 2013 foretaget følgende transaktioner:

Antal aktier Gennemsnitlig købspris DKK Beløb DKK
7. maj 2013 15.243 109,80 1.673.750
8. maj 2013 12.000 109,89 1.318.650
13. maj 2013 7.500 114,86 861.443
14. maj 2013 19.114 115,26 2.202.996
15. maj 2013 30.000 116,12 3.483.501
16. maj 2013 32.500 116,28 3.779.100
17. maj 2013 56.000 114,37 6.404.462
Akkumuleret hidtil under programmet 1.501.100 106,03 159.163.154

GN ejer herefter 5.673.236 egne aktier svarende til 3,3% af selskabets samlede aktiekapital. GN vil, via selskabsmeddelelser til NASDAQ OMX Copenhagen, hver 7. handelsdag offentliggøre antallet af tilbagekøbte aktier og deres værdi.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Michael Bjergby

Director – IR, Communications, CSR & Treasury