Ellen AB avhöll den 20 maj sin årsstämma

Danderyd, 2013-05-20 18:56 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Danderyd den 20 maj, 2013

Ellen AB (publ) avhöll den 20 maj sin årsstämma

I sitt anförande vid årsstämman redogjorde verkställande direktör Monica Wallter för verksamhetsåret 2012 och framtidsutsikterna för bolaget. Presentationen finns tillgänglig på bolagets hemsida, www.ellenab.com

Stämman beslutade att fastställa bolagets resultat- och balansräkning för 2012. Årsstämman beslutade vidare att godkänna styrelsens förslag om disposition av bolagets resultat.
Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2012.

Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag punkt 15 med tillägget att nyemission i första hand sker genom företrädesemission.

Till styrelseledamöter omvaldes Stefan Appelgren, Mikael Lövgren, Anders Boquist och Ingrid Atteryd Heiman.

Till bolagets revisor valdes MazarsSET revisionsbyrå i Stockholm.

Årsstämman utsåg Christian Forsman, Stefan Appelgren och Magnus Härning Nilsson till ledamöter i valberedningen.

Vid styrelsens konstituerande möte valdes Stefan Appelgren till styrelseordförande.

Ellen AB är listat på First North med kortnamn ELN. Remium Nordic AB agerar som bolagets Certified Adviser.

För ytterligare information, kontakta:
Monica Wallter, VD Ellen AB, 08-412 10 00

OM ELLEN

En bra mjölksyrabakterieflora är grunden till en frisk underlivshälsa. I stort sett alla kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet. Bioteknikföretaget Ellen AB erbjuder patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors underlivsflora. Tampongen ellen® innehåller LN® (Lacto Naturel), en substans som består av humana probiotiska mjölksyrabakterier. Dessa finns naturligt i friska kvinnors underlivsflora. År 2003 lanserade Ellen, som första företag i världen, tamponger med mjölksyrabakterier. Nu pågår en internationell lansering och utveckling av nya produkter baserade på samma teknologi.
Under 2012 tecknades ett globalt licensavtal avseende probiotiska kosttillskott för urovaginal hälsa som ger Ellen AB exklusiva rättigheter till två produkter med patentskydd. Ellen AB är listat på First North med kortnamn ELN. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.

För övrig information: www.ellenab.com