Talentum perustaa uuden lehden tekniikan historiasta kiinnostuneille

Helsinki, Suomi, 2013-05-22 09:45 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Talentum                                   Lehdistötiedote                                   22.5.2013 kello 10.45

Talentum ryhtyy syksyllä julkaisemaan Tekniikan Historia -nimistä uutta aikakauslehteä. Lehti ilmestyy kuudesti vuodessa.

Tekniikan Historia kertoo, miten erilaiset keksinnöt niin meillä Suomessa kuin muuallakin maailmassa ovat syntyneet. Sen lisäksi lehti kuvaa sitä, miten uudet koneet ja laitteet ovat mullistaneet ihmisten arkea ja elämäntapaa.

”Näinä päivinä on harvinaista herkkua päästä ilmoittamaan uuden tuotteen syntymisestä. Uskomme Talentumissa edelleen siihen, että mielenkiintoisille tarinoille riittää lukijoita. Tekniikan Historian aihepiiri on näitä tarinoita tulvillaan”, sanoo Talentumin toimitusjohtaja Aarne Aktan.

Tekniikan Historia -lehden tekee Tekniikka&Talous -lehden toimitus. Uuden lehden tekijät ovat kokeneita ja osaavia teknologiatoimittajia.

”Tekniikka&Talous kertoo mitä uusi tekniikka tuo tullessaan. Tekniikan Historian sen sijaan suuntaa katseen menneisyyteen, joka on täynnä huikeita vielä kertomattomia tarinoita keksinnöistä, jotka ovat kirjaimellisesti muuttaneet maailmaa.  Uskon, että Tekniikan Historia kiinnostaa teknisen koulutuksen saaneiden lisäksi monia historiasta kiinnostuneita”, sanoo uuden lehden päätoimittaja Jyrki Alkio.

Talentum on Ruotsissa julkaissut Teknikhistoria-nimistä lehteä vuodesta 2010 lähtien.

Lisätietoja:
Päätoimittaja Jyrki Alkio, +358 40 342 4476, jyrki.alkio@talentum.fi