Nurminen Logistics aloittaa yt-neuvottelut

Nurminen Logistics Oyj                   Pörssitiedote 12.6.2013 klo 13.00

Nurminen Logistics -konserni käynnistää Nurminen Logistics Services Oy:n Rautatielogistiikka-liiketoimintayksikön terminaali- ja huolintahenkilöstöä koskevat yt-neuvottelut. Syynä yhteistoimintaneuvotteluiden aloittamiselle ovat kustannusten ja  toiminnan sopeuttaminen vallitsevaan markkina- ja kilpailutilanteeseen. Neuvottelut koskevat yhteensä 67 henkilöä. Yhtiön alustavan näkemyksen mukaan sopeuttamistoimina tulevat kysymykseen irtisanomiset sekä enintään 90 päivää kestävät lomautukset. Sopeuttamistoimilla tavoitellaan noin 200 tuhannen euron säästöjä vuonna 2013.

Muuttunut markkinatilanne ei muuta yhtiön vuodelle 2013 antamia näkymiä. Suunnitteilla olevat sopeuttamistoimet eivät myöskään vaikuta konsernin suunnitelmiin vahvistaa asemaansa Venäjän ja sen lähialueiden sisäisessä rautatieliikenteessä sekä Suomen ja Venäjän välisessä rautatieliikenteessä.

Nurminen Logistics Oyj

Topi Saarenhovi

Lisätietoja: Topi Saarenhovi, toimitusjohtaja, p. 010 545 2431.

Nurminen Logistics tuottaa korkealaatuisia logistiikkapalveluja, kuten rautatiekuljetuksia, terminaalipalveluja, huolintaa ja erikois- ja raskaskuljetuksia sekä logistiikan lisäarvopalveluita. Yhtiöllä on logistiikka-alan osaamista kolmelta vuosisadalta, vuodesta 1886 saakka. Nurminen Logisticsin päämarkkina-alueet ovat Suomi, Itämeren alue ja Venäjä sekä muut Itä-Euroopan maat. Yhtiön osake on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä