YIT myi jo toiset Hyrylässä sijaitsevat vanhusten palveluasunnot eQ Hoivakiinteistöille

Helsinki, 2013-06-17 13:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- YIT Oyj                  Sijoittajauutinen                              17.06.2013 klo 14.30

YIT ja Finnreit Rahastoyhtiö Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen Tuusulan Hyrylässä Rykmentintiellä sijaitsevien palveluasuntojen myymisestä erikoissijoitusrahasto eQ Hoivakiinteistöille. Kauppa on jatkoa keväällä tehdylle kiinteistökaupalle, jossa samalle ostajalle myytiin viereisellä tontilla sijaitseva palveluasunnoiksi saneerattu rakennus.  Nyt tehdyn kaupan arvo on lähes 7 milj. euroa. Rakennus valmistuu lokakuussa 2013 ja sen käyttäjäksi tulee Mainio Vire Oy. Rakennus on kooltaan 3 600 neliömetriä, ja siihen valmistuu yhteensä 54 palveluasuntoa.

”Olemme iloisia tästä hankinnasta. Kohde soveltuu hyvin käyttötarkoitukseensa, sen sijainti on toimiva ja olemme olleet tyytyväisiä aikaisempaan saman rakentajan toteutukseen. Lisäksi on hienoa ja mielenkiintoista olla osa vanhan kasarmialueen kehittymistä. Olemme myös luottavaisia sen suhteen, että yhteistyömme YIT:n kanssa jatkuu ja että voimme toteuttaa seuraaviakin hankkeita yhdessä hyväksi havaitun kumppanin kanssa”, toteaa eQ Hoivakiinteistöt -rahastoa hallinnoivan Finnreit Rahastoyhtiön toimitusjohtaja Amos Janhunen.

Miehistökasarmina toimineen rakennuksen tilat peruskorjataan täysin nykyaikaisiksi hoivakotitiloiksi toimistoineen, valmistuskeittiöineen ja päivätoimintatiloineen. Rakennusten korjaaminen ja käyttötarkoituksen muuttaminen antaa rakennuksille uuden elämän ja tukee kestävää kehitystä. Samalla rakennusten säilyttäminen tulevalla asuntoalueella säästää palan alueen mennyttä aikaa ja historiaa.

”Finnreitin ja eQ Hoivakiinteistöt -rahaston ammattitaitoisuus ja rahaston kiinnostavuus on vakuuttanut meidät. Tämä on jatkoa hyvin alkaneelle yhteistyölle ja uskon, että teemme vastaavanlaisia kauppoja sekä yhteistyötä myös jatkossa”, toteaa hankekehitysjohtaja Jarkko Koivisto YIT:ltä.

Lisätietoja YIT:stä:
Jarkko Koivisto, hankekehitysjohtaja, Toimitilat, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6829, jarkko.koivisto@yit.fi

Lisätietoja erikoissijoitusrahasto eQ Hoivakiinteistöistä:
Amos Janhunen, toimitusjohtaja, Finnreit Rahastoyhtiö Oy, puh. 040 709 2836, amos.janhunen@finnreit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, yli 25 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2012 YIT:n liikevaihto oli noin 4,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Erikoissijoitusrahasto eQ Hoivakiinteistöt on Suomen ensimmäinen sijoitusrahasto, joka sijoittaa varansa hoiva-sektorin kotimaisiin kiinteistökohteisiin. Rahastoa hallinnoi Finnreit Rahastoyhtiö Oy, joka on Suomen ainoa erityisesti kiinteistösijoittamiseen erikoistunut rahastoyhtiö. Finnreit Rahastoyhtiö Oy:n omistaa yhtiön toimiva johto ja eQ Varainhoito yhdessä. Olemme rahastosijoittamisen edelläkävijä. Tarjoamme vankkaa kassavirtaa rahastosijoittajille, helppoa tapaa sijoittaa suoraan kiinteistöihin ja tuomme uutta pääomaa kiinteistömarkkinoille. Tässä kaikessa haluamme olla markkinoiden paras toimija.