ChemoMetec udnævner Torsten Freltoft som administrerende direktør

MEDDELELSE NR. 80
25. juni 2013

ChemoMetec A/S udnævner Torsten Freltoft som administrerende direktør

Torsten Freltoft kommer til ChemoMetec fra virksomheden Sophion Bioscience A/S, et bio-instrumenteringsselskab, hvor han har været CEO siden virksomhedens etablering i 2000. I denne rolle har han haft ansvar for virksomhedens succesfulde udvikling som ledende leverandør af avancerede screeningssystemer til den farmaceutiske industri i hele verden. Sophion Bioscience, med datterselskaber i USA og Japan, blev solgt til svenske Biolin Scientific i 2011. Torsten Freltoft er uddannet elektroingeniør fra DTU og har en PhD i fra Københavns Universitet og Risø.

”Sophions succes skyldes i særlig grad et markant hold af medarbejdere, der ligesom i ChemoMetec står for høj produktinnovation. I Sophion har produktudviklingen været stærkt kundedrevet, og der er således opbygget en tæt applikationsbaseret support, til stor tilfredshed for kunderne. Jeg har haft lejlighed til at studere ChemoMetecs teknologier og glæder mig til sammen med den øvrige ledelse at videreudvikle produkter og kunderelationer, og således vækste selskabet til glæde for medarbejdere, kunder og aktionærer,” fortæller Torsten Freltoft.

Bestyrelsesformand i ChemoMetec Stig Løkke Pedersen udtaler: ”Det er en stor glæde for os, at Torsten Freltoft tiltræder som CEO i ChemoMetec. Vi får her en direktør, der kombinerer den nødvendige tekniske indsigt med en forretningsmæssig forståelse og erfaring. Han har til opgave at sikre ChemoMetecs kommercielle vækst og succes og vi ser frem til samarbejdet med Torsten Freltoft.”

Torsten Freltoft tiltræder stillingen i ChemoMetec den 17. august 2013.

Eventuelle henvendelser:
Bestyrelsesformand Stig Løkke Pedersen