Afviklingsprovenu for Nordea Invest Indeksobligationer

Placeringsforeningen Nordea Invest har på generalforsamlingen den 9. april 2013 og den ekstraordinære generalforsamling den 2. maj 2013 besluttet at afvikle afdeling Indeksobligationer og som følge heraf at lukke Placeringsforeningen Nordea Invest i henhold til lov om investeringsforeninger m.v. § 97.

Finanstilsynet har den 31. maj 2013 givet tilladelse til, at afviklingen påbegyndes.

Sidste dag for indløsning i afdelingen inden afvikling var fredag den 14. juni 2013.

Et slutudlodningsprovenu på kr. 45,17 pr. andel var til disposition på den afkastkonto, der er tilknyttet medlemmets depot, tirsdag den 18. juni 2013.

Personbeskattede

Udlodning
i alt
Kapital-
indkomst
Aktie-
indkomst
Skatte-
fri
Indeksobligationer
(DK0015899116)
45,17 1,17 0,00 44,00

Det endelige afviklingsprovenu vil blive indsat på medlemmernes afkastkonto onsdag den 3. juli 2013. Provenuet er beregnet på baggrund af indre værdi fredag den 21. juni 2013 efter slutudlodningen. Beregningen blev godkendt af foreningens eksterne revisor mandag den 24. juni 2013.

Placeringsforeningen
Nordea Invest –
ophørende afdeling
Indre værdi pr. 21. juni 2013 – afviklingsprovenu
Indeksobligationer
ISIN DK0015899116
Kr. 82,43 pr. andel

Investerer du for frie midler, anbefales det for en god ordens skyld, at du tjekker din årsopgørelse for 2013. Denne meddelelse bør gemmes som dokumentation over for SKAT.

Henvendelse vedrørende denne meddelelse kan rettes til Deputy CEO Michael Petersen, tlf. 33 33 42 42.

Nordea Invest Fund Management A/S

Michael Petersen