Uponorin vuoden 2013 tulosohjeistuksen voimassaolo lakkaa rakennemuutoksen takia

Uponor Oyj                    Pörssitiedote                        1.7.2013  11.45

Uponorin 12.2.2013 julkaisema ohjeistus vuodelle 2013 ei ole enää voimassa 1.7.2013 alkaen. Tämä johtuu Uponorin ja KWH-yhtymän yhdyskuntatekniikan yhteisyrityksen, Uponor Infra Oy:n, toiminnan käynnistymisestä. Yhteisyrityksen toiminnan alkamisesta tiedotettiin aiemmin tänään.

Uponorin ohjeistuksessa vuodelle 2013 todettiin ”Uponorin liikevaihdon ja liikevoiton kasvavan orgaanisesti hieman vuodesta 2012”. Lausunto perustui yhtiön silloiseen tuotevalikoimaan ja organisaatiorakenteeseen, jotka ovat nyt muuttuneet. Muutosten vuoksi ohjeistus ei enää ole voimassa.

Kilpailulainsäädännön asettamien rajoitusten vuoksi Uponor ei ole voinut riittävästi perehtyä KWH Pipen liiketoiminnan näkymäarvioihin loppuvuoden osalta, jotta voitaisiin antaa luotettava konsernitason ohjeistus vuoden 2013 loppupuoliskolle. Lisäksi aikataulu markkinaoikeuden yhteisyritykselle asettamien ehtojen täyttymiselle on vielä epäselvä, mikä saattaa vaikuttaa lähiajan näkymiin. Yllä mainittujen syiden vuoksi Uponor aikoo antaa uuden tulosohjeistuksen vuoden 2013 tulosjulkistuksen yhteydessä helmikuussa 2014.

Uponor julkaisee tammi-kesäkuun 2013 osavuosikatsauksen perjantaina 26.7.2013 klo 12.00. Uponor julkaisee pro forma -lukuja uudesta yhdyskuntatekniikan segmentistä ennen kolmannen neljänneksen tulosjulkistusta.

Lisätietoa antavat:
Jyri Luomakoski, toimitusjohtaja, puh. 020 129 2824
Riitta Palomäki, talousjohtaja, puh. 020 129 2822

Uponor Oyj

Tarmo Anttila

Jakelu:
NASDAQ OMX - Helsinki
www.uponor.com

Uponor on yksi johtavista asuin- ja liikerakennusten sisäilmasto- ja käyttövesijärjestelmien toimittajista Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Pohjoismaissa Uponor on myös merkittävä yhdyskuntatekniikan putkijärjestelmien toimittaja. Uponorissa työskentelee yhteensä noin 3000 henkilöä 30 maassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli yli 810 miljoonaa euroa. Uponorin osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. http://www.uponor.fi.