Østjydsk Bank A/S - Forløb af ekstraordinær generalforsamling

Mandag, den 1. juli 2013, kl. 10:30 blev afholdt ekstraordinær generalforsamling i Østjydsk Bank A/S, med følgende dagsorden:

1. Endelig vedtagelse af det på den ekstraordinære generalforsamling den 28. juni 2013 vedtagne forslag om nedsættelse af aktiekapitalen med nominelt kr. 86.400.000 fra kr. 96.000.000 til kr. 9.600.000 til henlæggelse til en særlig reserve ved reduktion af den nominelle størrelse af selskabets aktier fra kr. 100 pr. aktie til kr. 10 pr. aktie samt konsekvensændring af vedtægternes § 2.

Formanden for bankens bestyrelse, Knud Timm-Andersen bød velkommen til generalforsamlingen, og overgav ordet til den af repræsentantskabet udpegede dirigent Jens Hyldahl Bjerregaard fra advokatfirmaet Kromann Reumert.

Dirigenten konstaterede indledningsvis at formalia omkring generalforsamlingens indkaldelse mv. var overholdt, og at generalforsamlingen dermed var lovlig indvarslet og beslutningsdygtig inden for dagsordenens rammer.

Herefter oplyste dirigenten, at nom. kr 525.261 af aktiekapitalen var repræsenteret på generalforsamlingen, svarende til 54,9 % af bankens samlede aktiekapital.

Behandlingen af dagsordenen resulterede i følgende:

Ad. 1.

Dirigenten gennemgik dagsordenens punkt 1, herunder formalia vedrørende den tilhørende afstemning.

Dirigenten oplyste i samme forbindelse, at såfremt forslaget vedtages med nødvendig majoritet, offentliggøres kapitalnedsættelsen via Erhvervsstyrelsens IT system, med opfordring til at anmelde eventuelle krav til banken inden for en frist på 4 uger.

Motivering af bestyrelsens forslag blev fremlagt af bestyrelsesformand Knud Timm-Andersen.

I forlængelse heraf besvarede Knud Timm-Andersen spørgsmål fra de tilstedeværende aktionærer.

Dirigenten satte herefter forslaget til afstemning.

Bestyrelsens forslag om nedsættelse af aktiekapitalen blev vedtaget med 99,7 % af de afgivne stemmer, idet der var 524.187 stemmer for godkendelse af forslaget og 1.548 stemmer imod forslaget. Der var herudover afgivet 100 blanke stemmer.

Bestyrelsens forslag omkring nedsættelsen af aktiekapitalen er dermed endelig vedtaget.

ØSTJYDSK BANK A/S

Max Hovedskov