Aktietilbagekøbsprogram afsluttes

Selskabsmeddelelse nr.  34/2013 –  11. juli 2013

Jf. selskabsmeddelelse nr. 20/2013 af 30. april 2013 har Royal Unibrew, i overensstemmelse med Europa-Kommissionens regulativ nr. 2273/2003 af 22. december 2003, også kendt som ”Safe Harbour”-regulativet, igangsat et aktietilbagekøbsprogram med et maksimalt aktietilbagekøb til en kursværdi på DKK 210 mio. og en planlagt gennemførelsesperiode frem til 25.april 2014.

Samtidig med offentliggørelsen i dag af indgåelsen af en aftale med Heineken International B.V. om købet af Oy Hartwall Ab i Finland (jf. selskabsmeddelelse nr. 33/2013 af 11. juli 2013) har Royal Unibrew besluttet at ovennævnte aktietilbagekøbsprogram afsluttes. Beslutningen er i overensstemmelse med Royal Unibrews tidligere udmeldinger omkring målsætninger for selskabets kapitalstruktur og med henblik på hurtigst muligt at nedbringe den rentebærende gæld og opfylde den udmeldte målsætning for kapitalstrukturen.

Page Content

Følgende transaktioner er foretaget under dette aktietilbagekøbsprogram:

Antal aktier Gns.
købspris
Værdien af programmet i DKK
I alt, seneste meddelelse 69.507 516,93 35.930.527,16
08. juli 2013 1.250 530,59 663.237,50
09. juli 2013 1.000 541,96 541.964,20
10. juli 2013 1.536 547,08 840.314,88
Total under aktietilbagekøbsprogrammet 73.293 518,14 37.976.043,74

Efter ovennævnte transaktioner ejer Royal Unibrew 75.512 egne aktier, svarende til 0,7 % af selskabets aktiekapital. Det samlede antal aktier i virksomheden er i alt 10.090.000 aktier, inklusive egne aktier.

Eventuelle spørgsmål bedes rettet til undertegnede på tlf. 56 77 15 05.

Royal Unibrew A/S

Lars Jensen