Atria tehnyt esisopimuksen Saarioisten lihanhankinta-, teurastus- ja lihanleikkuuliiketoimintojen ostamisesta

Seinäjoki, Suomi, 2013-07-11 10:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Atria Oyj, Pörssitiedote, 11.7.2013 klo 11.30

Atria Oyj ja Saarioinen Oy ovat tehneet esisopimuksen, jonka mukaan Atria ostaa Saarioisten naudan, sian ja broilerin hankinta-, teurastus- ja leikkuuliiketoiminnot. Kaupassa Atrialle siirtyy broilerituotannon koneet ja laitteet sekä Kangasalan Sahalahdella sijaitseva broilerituotantoon liittyvä rakennus ja tontti. Jyväbroiler-tuotemerkki siirtyy myös Atrian omistukseen. Lisäksi Atria saa kaupassa Jyväskylän teurastamon koneet ja laitteet. Kaupan yhteydessä Atria ja Saarioinen tekevät yhteistyösopimuksen koskien lihan toimituksia Atrialta Saarioisille.

Kaupan myötä Atria lisää kustannustehokkuutta lihanhankinnassa sekä teurastus- ja leikkuutoiminnoissa. Yhteistyösopimuksella Saarioinen turvaa pitkäjänteisen ja kilpailukykyisen raaka-ainehuollon ja voi vapauttaa resursseja jalostepuolelle.

Saarioisten hankinta-, teurastus- ja leikkuutoimintojen henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä Atrian palvelukseen ja Atria jatkaa teollista toimintaa Jyväskylässä ja Sahalahdella. Kaupan kohteena olevien liiketoimintojen palveluksessa työskentelee noin 400 henkilöä.

Atrian liikevaihdon ennakoidaan kasvavan noin 70 miljoonaa euroa vuodessa. Kaupan arvioidaan toteutuvan viimeistään vuoden 2014 ensimmäisen neljänneksen aikana.

Kaupan lopullinen toteutuminen edellyttää Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksyntää.

Lisätietoja antaa Atria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Gröhn, p. 0400 684 224.

ATRIA OYJ
Juha Gröhn